علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان می‌گوید: افزایش قیمت فولاد به درآمد بیشتر شرکت‌های فولادی منجر نمی‌شود، چرا که به تبع آن قیمت مواد اولیه و تجهیزات افزایش پیدا می‌کند‌. مطمئنا ثبات در نرخ ارز به آرامش بازار و تعادل در عرضه و تقاضا می‌انجامد.

او معتقد است: بهترین مکان برای شناسایی و تعیین قیمت را بورس کالا است. البته شرط موفقیت بازار بورس، پرهیز از دستوری کردن و دخالت در بازار است. فولاد خوزستان در شش ماهه اول سال، عرضه داخلی محصولاتش را ۱۹ درصد افزایش داده است.

مدیرعامل فولاد خوزستان در پاسخ به این پرسش که نقش ابطال های وزارت صمت در نابه‌سامانی بازار فولاد را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: بازار عرضه و تقاضا باید به سمتی حرکت کند که شفافیت، عرضه و تقاضای واقعی شکل بگیرد. نقش وزارت صمت باید نظاراتی باشد و به سمت تهیه سازوکار و دستورالعمل اجرایی حرکت کند تا دخالت مستقیم در بازار.

‌محدی در ادامه  توضیح داد: تعیین قیمت عرضه شمش فولادی بر اساس قیمت تمام شده و وضعیت بازار است. وزارت صمت و سایر نهادهای حاکمیتی می بایست با نظارت کامل و توجه به ظرفیت واقعی شرکت‌ها و سابقه عملکرد آن‌ها، از ایجاد تقاضای کاذب جلوگیری نموده و دست دلالان را که صرفا به دنبال سودای سود هستند.

او درباره رکوردهای فولاد خوزستان در پایان  گفت: در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه تشدید شدند و شیوع ویروس کرونا، باعث شده با محدودیت‌هایی مواجه شویم، با تکیه بر توان داخلی و اراده فولادی کارکنان این مجموعه، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام جهش تولید مزین شده است، رکوردهای روزانه، ماهانه، فصلی و شش ماهه ارتقا یافت. در فصل بهار توانستیم برای اولین بار از مرز تولید یک میلیون تُن شمش فولاد عبور کنیم. در شش ماهه نخست امسال نیز توانستیم با تولید یک میلیون و ۹۷۶ هزار تُن رکورد تولید را ارتقا دهیم و همچنین مقدار فروش داخلی با ۱۹ درصد رشد به یک میلیون و ۱۵۷ هزار تن و مقدار صادرات با ۳۳ درصد کاهش به ۶۷۲ هزار تن رسیده است.

انتهای پیام