احتمال-وقوع-زلزله-بالای-۶-ریشتر-در-کرمانشاه-نگرانی-از-به‌کارگیری-فولاد-غیراستاندارد-در-ساختمان-ها

رئیس مرکز تحقیقات راخ، مسکن و شهرسازی از احتمال وقوع زلزله با قدرت بالای ۶ ریشتری در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: به دلیل افزایش قیمت ها نگرانی از استفاده فولاد و میلگرد غیراستاندارد در ساخت و سالهاست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمد شکرچی زاده در آیین اختتامیه نهمین کنفرانس ملی سازه و فولاد اظهار کرد: صنعت ساختمان از بُعد انباشت سرمایه و از حیث سهمی که در اشتغال دارد یکی از بزرگترین این صنعت در هر سطحی می‌تواند نقش موثری در توسعه کلان کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای افزایش رقابت پذیری در منطقه باید عنایت ویژه ای به ساختمان داشته باشیم افزود: اینکه گفته می‌شود سازه های فولادی در آتش سوزی از وضعیت بهتری  نسبت به سازه های بتنی برخوردار است یا بالعکس چندان مهم نیست باید بگوییم کدام یک از این 2 جواب مناسبی در آتش سوزی ها با توجه به قوانین ضوابط و دستورالعمل ها از خود نشان می دهند.

وی ادامه داد: امروز باید از سازه های کامپوزیتی در ساخت و ساز ها استفاده کنیم به عبارت دیگر می توانیم از همراهی خوب فولاد و بتن در ارتقاء ساختمان ها استفاده کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه تعداد زلزله های کشور نسبت به گذشته به دلایل زمین شناسی به طرز قابل توجهی افزایش یافته است گفت: این وضعیت در منطقه کرمانشاه بیشتر مشاهده می شود. به دلیل خمیدگی  زاگرس منطقه ای خاص احتمال وقوع زلزله های با قدرت بیش از 6 ریشتر در این منطقه وجود دارد.

شکرچی زاده یادآور شد: سازه های بتنی در زلزله کرمانشاه سربلند بیرون نیامدند و نقدهایی به روش و عملکردها وارد است.ضمن اینکه سازه های فولادی نیست آنطور که باید و شاید رفتار مناسبی در زلزله نداشتند.

وی تاکید کرد: یکی از نگرانی‌های حال حاضر ما این است که بعد از افزایش قیمت ها فولاد و میلگرد های غیر استاندارد در ساخت و ساز ها مورد استفاده قرار گیرد.در این راستا سازمان ملی استاندارد باید به این موضوع به طور جدی بپردازد ضمن اینکه یکی از دغدغه‌های ما در وزارت راه و شهرسازی ارتقای کیفیت ساخت و ساز هاست.

به گزارش تسنیم نهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین المللی سازه و فولاد با توجه جدی به اهمیت توسعه صادرات سازه های فولادی ایران به بازارهای منطقه پس از دو روز برگزاری و معرفی چهره برجسته و طرح های برتر فولادی سال کشور به کار خود پایان داد.

ارائه مقالات تخصصی سخنرانی های کلیدی داخلی و خارجی، انتخاب و معرفی طرح های برتر فولادی سال کشور در بخش های ساختمانی غیر ساختمانی و پل انتخاب و معرفی چهره برجسته فولادی سال کشور انتخاب و معرفی پایان نامه برتر فولادی سال کشور پانل تخصصی راهکارهای کاهش هزینه های تولید و توسعه بازار سازه های فولادی از جمله رویدادهای تخصصی برگزار شده در کنفرانس مذکور بود.

همچنین پروژه بیمارستان غرب تهران به عنوان طرح برتر فولادی سال 97 انتخاب شد نهمین دوره این کنفرانس ملی سازه و فولاد با مشارکت دانشگاه تهران علم و صنعت ایران، تربیت مدرس، خواجه نصیرالدین طوسی، وزارت راه و شهرسازی، مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی و سخنرانانی از کشورهای کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، مالزی، ژاپن، چین، هند و ترکیه برگزار شد.

انتهای پیام/