پایگاه خبری فولاد ایران - شرکت معدنی واله برزیل روز دوشنبه اعلام کرد  طبق دستور دادگاه محلی فعالیت 13 سد باطله سنگ آهن را در این کشور متوقف نموده است. در این کارگاه های فرآوری، سنگ آهن از سنگ معدن و باطله های سنگ آهن و ناخالصی ها جدا می شود.  هفته گذشته به واله اجازه داده شد تا معدن بروکوتو خود را با ظرفیت تولید سالانه 30 میلیون تن سنگ آهن که معادل 8 درصد تولید سالانه آن می باشد بازگشایی کند. این معدن بیش از یک ماه بود که به دلیل فشارهای داخلی و بین المللی و افزایش بازرسی های امنیتی معادن پس از فاجعه شکست سد باطله این شرکت در ژانویه جاری تعطیل شده بود. حال واله اعلام کرده این دستور جدید دادگاه بر تولید معدن بزرگ بروکوتو اثر منفی دارد و بازگرداندن آن به چرخه تولید زمان بیشتری خواهد برد.

به گزارش فولاد ایران،  از اوایل ماه جاری میلادی مقامات برزیلی بازرسی بیش از 100 سد با ریسک بالا در سطح کشور را آغاز کردند چرا که نسبت به بازرسی های قبلی تردید دارند. تنها چند روز قبل از فاجعه ماه ژانویه سال جاری یک شرکت آلمانی وضعیت امنیتی معدن فوق را با ثبات اعلام کرده بود از این رو دولت برزیل ترجیح داده تا بازرسی های دقیق تری انجام دهد.

 

انجمن ملی معادن برزیل زمانبندی متوقف ساختن سد های باطله بالادستی معادن را به 6 سال افزایش داده و اظهار داشته عجله در تعطیل کردن این سدها خود می تواند حادثه ساز باشد.

به گزارش فولاد ایران،  بدین ترتیب معادن برزیل فرصت دارند تا سپتامبر 2025  یا سپتامبر 2027 سد های باطله بالادستی بزرگ یا متوسط خود را از فعالیت خارج کنند. در حالی که مهلت قبلی تا آگوست 2021 بود. برای سدهای کوچک تر نیز این ضرب العجل از آگوست 2021 به سپتامبر 2022 افزایش یافته است.

منبع: platts

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی