امیر چاوشی کارشناس اجرای پروژه‌های ساختمانی، محوطه‌سازی و اسکلت فلزی فولاد مبارکه از دمونتاژ دو دستگاه جرثقیل 03 و 02 HSM انبار تختال واحد نورد گرم و مونتاژ آن‌ها بر روی انبار صادراتی جدید S10 و انبار جدید کویل واحد 52 خبر داد.

چاوشی درباره این طرح توضیح داد: هدف از اجرای این پروژه را استفاده از حداکثر ظرفیت فضای انبار صادراتی S10 و بخش نورد گرم انبار واحد 52 جهت دپوی کویل به‌منظور افزایش ظرفیت انبارهای روباز خطوط نورد سرد و گرم با استفاده از جرثقیل‌های موجود انبار تختال واحد نورد گرم و بهینه‌سازی آن‌ها است.

این کارشناس می‌گوید: بر اساس اهداف سازمان، در راستای توسعۀ انبارهای شرکت، این پروژه در قالب دستور کار به قرارداد احداث انبار روباز کویلی واحد 52 و با برآورد ریالی حدود 30 میلیارد ریال ابلاغ شد. به همین منظور با نصب و راه‌اندازی جرثقیل HSM02 بر روی قسمت نورد گرم انبار واحد 52، ظرفیت انبار به مقدار حدود 50 هزار تن کلاف به‌صورت دوطبقه و همچنین با نصب جرثقیل HSM03 بر روی انبار S10 ظرفیت آن تا حدود 10 هزار تن کلاف دوطبقه بر روی هم افزایش خواهد یافت.

چاوشی در ادامه توضیح داد: روش‌های اجرایی فنی با مشارکت گروهی تیمی از کارشناسان واحدهای مختلف فولاد مبارکه شامل اجرای پروژه‌های ساختمانی، بازرسی جرثقیل‌ها، تعمیرات جرثقیل‌های نورد گرم و سرد، مهندسی کارخانه و شرکت مهندسی فولاد در جلسات متعدد مورد تدوین و بررسی قرار گرفت و در حداقل زمان ممکن در تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده سالانه واحد نورد گرم با موفقیت انجام شد. تمامی عملیات آماده‌سازی و انجام عملیات دمونتاژ و مونتاژ هر دو دستگاه جرثقیل در 13 روز انجام شد.

این کارشناس در پایان گفت: کلیۀ متریال مصرفی شامل ریل، شین برق، تابلوهای برق، کلمپ و همچنین تمامی مکانیسم‌های دمونتاژ و مونتاژ و حمل آن‌ها توسط واحدهای داخلی فولاد مبارکه تأمین و عملیاتی شد.
در حال حاضر با نصب شاهین‌های مخصوص برداشت بار به جرثقیل‌های مذکور، مطابق با برنامه‌ریزی انجام تست‌های مربوطه، بهره‌برداری از این جرثقیل‌ها ابتدا در سالن انبار صادراتی S10 و سپس در بخش نورد گرم انبار کویلی 52 صورت خواهد گرفت.