پایگاه خبری فولاد ایران - به نقل از وال استریت ژورنال، هرچند ماندن در خانه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در اکثر ایالت ها مؤثر بوده است، اما محدودیت های ایجاد شده در حال حاضر 29 درصد از تولید روزانه ایالات متحده را کاهش داده است.

به گزارش فولاد ایران، میزان کل فاجعه اقتصادی ناشی از بسته شدن تقریبی مشاغل در سراسر کشور در صنایع مختلف، از سرگرمی گرفته تا خرده فروشی، سالها مشخص نخواهد شد. با این حال، اولین برآورده منتشر شده و درکل تصویر آینده کاملاً مبهم است.

طبق آمار موسسه مطالعاتی مودی، که در حالی صورت گرفت که 41 ایالت مشاغل غیر ضروری را تعطیل کرده بودند، زیان کالیفرنیا به تنهایی 2.8 میلیارد دلار در روز است که معادل بیش از 31.5 درصد از تولید ناخالص داخلی روزانه  امریکاست.

افت تولید در 15 ایالت دیگر که تقریبا 70 درصد از کل تولید ناخالص داخلی روزانه ایالات متحده را به عهده دارند، 12.5 میلیارد دلار است. این در حالی است که 30 ایالت دیگر به همراه واشنگتن دی سی روزانه 4.9 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی را از دست می دهند.

براساس داده های آژانس اقتصادی، نتیجه اقتصادی (از نظر میزان افت تولید) ناشی از بحران کرونا بدتر از عواقب حملات تروریستی یازده سپتامبر است. در نتیجه سه هفته تعطیلی تحمیل شده توسط دولت، تولید ایالات متحده حدود 350 میلیارد دلار کاهش یافت، این در حالی است که آن حملات تروریستی حدود 111 میلیارد دلار به دلار فعلی زیان به دنبال داشت.

اقتصاددان ارشد موسسه مودی، مارک زندی گفت: "زیان ناشی از این ویروس به مثابه ناپدید شدن ایالت ایندیانا برای یک سال تمام است." وی گفت "این یک فاجعه طبیعی است و هیچ چیز نمیتواند بیانگر این رکود بزرگ که در حال حاضر آن را تجربه می کنیم، باشد. "

ادامه این روند می تواند 75 درصد از تولید ناخالص داخلی سالانه کشور را کاهش دهد. با این حال، این استراتژیست اعتقادی به دوام این وضعیت ندارد و انتظار دارد که اوضاع تا قبل از پایان سه ماهه دوم بهبود یابد.  تحلیلگر پیش بینی می کند که بسیاری از بخش ها تا قبل از تابستان بازگشایی شوند.

از روز یکشنبه، بیش از 310 هزار نفر در سراسر آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده اند که طبق اعلام دانشگاه جان هاپکینز، معادل حدود 25 درصد از کل موارد در سراسر جهان است.

منبع: راشاتودی ترجمه: ف. اسکندرخو