پایگاه خبری فولاد ایران - پس از تحمل وخیم ترین سقوط بازار سهام از سال 1987، فدرال رزرو 1.5 تریلیون دلار برای بهبود روند بازارها سرمایه گذاری کرد. به گزارش فولاد ایران، این بزرگترین اقدام فدرال رزرو پس از بحران مالی سال 2008 است . اما آیا اقدام بانک مرکزی آمریکا برای متوقف کردن زیان بازار سهام کافی است یا خیر.

به گفته یک کارگزار بازار سهام وتران: "با نگاهی به ارقام و آمار می توان دید که دوران رونق بازار سر آمده است." پیتر شیف، مدیر سرمایه گذاری یورو پسیفیک می گوید: "این آغاز بزرگترین بحران مالی در تاریخ ایالات متحده است،" او می افزاید: بحران مالی ایالات متحده در سال 2008 نسبت به شدت این رکود بسیار کمرنگ است و قرار است امریکا رکود عمیقتری نسبت به سال 2008 داشته باشد. "

به گفته این متخصص، تفاوت در این است که این بحران تورم واقعی خواهد داشت، ضمن اینکه افزایش قیمت مصرف کننده و سقوط ارزش دلار آن را بسیار بدتر از آنچه که در 10 تا 12 سال پیش تجربه کرده ایم، خواهد کرد. شیف توضیح داد که مشکل کرونا در برابر مشکل اصلی حباب بدهی، ناچیز است. این ویروس نه تنها حباب بازار سهام و حباب ارزهای دیجیتال را از بین برده، بلکه حباب بازار اوراق بهادار را نیز خدشه دار کرده است.

"بنابراین، ما باید با پیامدهای راه حلی که فدرال رزرو به ما تحمیل کرده است، مقابله کنیم و متأسفانه درمان فدرال رزرو در برابر زیان های ناشی از کرونا برای اقتصاد کشنده خواهد بود. " این استراتژیست می گوید که محرک مالی اوضاع را بدتر می کند .وی می گوید: "ایالات متحده ورشکسته است و هیچ پولی برای تحریک اقتصاد وجود ندارد و همه کاری که می توانیم انجام دهیم چاپ پول است ... بازار اوراق قرضه در حال سقوط است زیرا بدهی زیادی وجود دارد."

منبع: راشاتودی ترجمه: ف. اسکندرخو