انهدام-باند-سارقان-محموله‌های-۷۰-تنی-تیرآهن-در-اصفهان
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: اعضای باندی که با همدستی یکدیگر اقدام به سرقت ۳ دستگاه خودرو حامل ۷۰ تن تیرآهن کرده در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ستار خسروی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت یک دستگاه کامیون حامل 23 تن بار تیرآهن موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در حال انجام تحقیقات برای دستگیری سارق یا سارقان بودند که 2 سرقت مشابه دیگر نیز به پلیس گزارش شد که بررسی‌ها حاکی از آن بود که سارقان به سیستم‌های امنیتی خودرو آشنا هستند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان با بیان اینکه سارقان پس از هر بار سرقت خودروها را در یکی از خیابان‌ها رها می‌کردند، بیان کرد: سرانجام با انجام اقدامات علمی و تخصصی این پلیس هویت اصلی سردسته باندی که اقدام به این سرقت‌ها کرده بود، شناسایی شد.

وی افزود: بررسی‌ها نشان داد که متهم فقط به انگیزه سرقت محموله ها اقدام به سرقت کامیون کرده و باندی که با وی همدستی دارند در امر خرید و فروش آهن اشتغال دارند و به همین دلیل سارق چاره‌ای جز رها کردن خودروها نداشت.

سرهنگ خسروی گفت: با شناسایی هویت متهم،وی در عملیاتی ویژه دستگیر و با اعتراف به سرقت‌های صورت گرفته عنوان داشت، چون قبلاراننده کامیون بوده و آشنایی کامل به خودروهای سنگین دارد با شگردی خاص آنها را سرقت می‌کرده و پس از فروختن محموله‌های تیرآهن خودروها در حاشیه شهر رها می‌کردم.

وی خاطرنشان کرد: متهم 41 ساله، متاهل و دارای 13 فقره سابقه کیفری است و در این سرقت‌ها چهار نفر دیگر نیز با وی همکاری می‌کردند که تمامی آنها نیز شناسایی و در یک عملیات همزمان و منسجم دستگیر و در بررسی مخفیگاه آنان 3 محموله تیرآهن فوق سبک صادراتی به وزن 70 تن  کشف شدند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان بیان کرد: از آنجا که 3 محموله سرقتی بار تیر آهن فوق سبک صادراتی بوده و به دلیل وزن ناچیز در داخل کشور ممنوعیت فروش داشته که در صورت استفاده از آن به ویژه در صنعت ساختمان‌سازی احتمال بروز حوادث دلخراش برای شهروندان را در پیداشت  خوشبختانه  با اقدامات ویژه پلیس آگاهی این محموله‌ها قبل از بروز هر گونه حادثه‌ای کشف و با مجرمان برخورد قانونی صورت گرفت .

انتهای پیام/