پایگاه خبری فولاد ایران - 21 روز تعطیلی سراسری در هند که با گسترش سریع ویروس کرونا ایجاد شده است، منجر به از دست رفتن تقریبا 98 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی خواهد شد.

طبق اعلام سازمان تحقیقات و آمار هند "در حالی که تعطیلی سراسر کشور از 15 آوریل سال 2020 برداشته می شود اما بسته به شدت شیوع، خطرات طولانی مدت در فعالیت های اقتصادی در سراسر جهان و همچنین در هند وجود دارد."

به گزارش فولاد ایران، این سازمان هشدار داده است که خطر انقباض تولید ناخالص داخلی مالی آوریل - ژوئن (2020-2021) به میزان بین پنج تا شش درصد است، در حالی که برای فصل دوم احتمالاً رشد متوسطی را در بهترین حالت ممکن می توان پیش بینی کرد.

سانکار چاکرابورتی، مدیر سازمان تحقیقات و آمار هند گفت: براساس برآوردهای این سازمان، "هر روز تعطیلی در سطح کشور، برای اقتصاد هند تقریباً 4.64 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت."

فعالیت های حمل و نقل، هتل ها، رستوران ها و املاک و مستغلات از جمله بخش های تحت تاثیر بالا نامگذاری شده اند. مدیر این سازمان گفت: "طبق یرآورد ما، حدود 50 درصد ارزش افزوده در این بخش ها از دست می رود که برابر با 22 درصد ارزش افزوده خالص فصل اول سال مالی 2021 است.

از سوی دیگر، انتظار می رود بخش های ارتباطات، توزیع و مراقبت های بهداشتی فعالیت های تقویت شده در طول بحران را شاهد باشند اما سهم 3.5 درصدی آنها در کل ارزش افزوده اندک خواهد بود. پیش بینی می شود تأثیر این بن بست در برخی فعالیت های صنعتی شدید باشد. این در حالی است که انتظار می رود بخش کشاورزی که 15 درصد ارزش افزوده را به خود اختصاص می دهد فعالیت خود را حتی در دوره رکود ادامه دهد.

این سازمان تخمین زد که در سه ماهه دوم ممکن است رشد نسبتاً مثبتی (در حدود سه درصد) به دنبال روند عادی سازی مورد انتظار دیده شود. همچنین انتظار می رود که برای فعالیت های اقتصادی داخلی در نیمه دوم سال مالی بهبودی سریع حاصل شود که به نوبه خود می تواند از افزایش اقدامات مالی و پولی به همراه پایین آمدن قیمت جهانی نفت سود ببرند.

به گفته وزارت بهداشت، درمان و رفاه خانواده هند، در حال حاضر تعداد کل موارد ابتلا به 2،567 مورد رسیده که منجر به 156 مورد بهبودی و 72 مورد فوت شده است.

منبع: راشاتودی ترجمه: ف. اسکندرخو