مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی فولاد ایران در کیش از عبور تولید فولاد خام ایران از مرز ۳۰ میلیون تن طی سال جاری خبر داد.

غلامحسین مظفری شامگاه دوشنبه در بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی فولاد ایران در کیش با اشاره به این که علی رغم شرایط سخت ناشی از شیوع بیماری کرونا و اهتمام ویژه بر رعایت ضوابط بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی، این نمایشگاه در جزیره کیش کار خود را آغاز کرده است، گفت: با توجه به اینکه در این نمایشگاه شرکت های تخصصی و فنی در حوزه های مختلف در کنار هم دیگر قرار گرفتند فرصتی است برای تبادل اطلاعات و به اشتراک گذاشتن تجربه و مسائل علمی که می تواند نیازهای کشور را در حوزه صنعت فولاد تامین کند.

وی در بازدید از غرفه های این نمایشگاه ضمن ابراز امیدواری افزود: در سطح کشور مرز تولید 30میلیون تن فولاد را پشت سر گذاشته و در حال حاضر فعالین این حوزه در خصوص دریافت سهمیه مواد اولیه با هم رقابت می کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه رشد صنعت فولاد کشور رو به افزایش است، اظهار داشت: مواد اولیه خام به چرخه ایجاد ارزش افزوده وارد شده است که این موضوع یک ظرفیت و نقاط قوتی در صنعت فولاد کشور محسوب می شود.

وی در خصوص شرکت های دانش بنیانی که در این نمایشگاه مسؤولیت نوآوری های صنعت فولاد را بر عهده دارند، افزود: مرکز نوآوری کیش از شرکت های دانش بنیانی که در حوزه فولاد فعالیت می کنند با تایید انجمن فولاد و مراکز ذیربط مورد استقبال و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش قرار خواهند گرفت.

مظفری استقرار شرکت های دانش بنیان در جزیره کیش را یک اقدام ارزشمند و تاثیرگذار معرفی کرد و گفت: این اقدام یک آغاز و امتیاز خوبی است برای شرکت هایی که نیاز به مبادله، تردد و نشست های مشترک با خارجیان دارند و کیش از این نظر منطقه مناسبی است و زیرساخت های مورد نیاز در حوزه فناوری فراهم شده است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان ساخت: از شرکت هایی که در حوزه فولاد به صورت کنسرسیومی، شرکت دانش بنیان حضور موثر و مستمر دارند استقبال می کنیم و سازمان منطقه آزاد کیش تمام امتیازاتی که برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته برای فولاد نیز اختصاص داده خواهد شد.

مظفری افزود: خوشبختانه جزیره کیش به دلیل موقعیت و شرایط در حوزه پشتیبانی فنی و تخصصی از صنایع نفت و گاز یک نقش اساسی را ایفا می کند و حضور شرکت های دانش بنیان با این محوریت می تواند کمک جدی را به دنبال داشته باشد.