تولید-میلگرد-و-تیرآهن-در-آذربایجان-شرقی-صرفه-اقتصادی-ندارد
استاندار آذربایجان شرقی گفت: تولید میلگرد و تیرآهن در آذربایجان شرقی صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مجید خدابخش عصر امروز در شورای اشتغال آذربایجان شرقی، با اشاره به آمار اعطای تسهیلات رونق تولید و طرح اشتغال فراگیر، با تاکید بر اینکه رقم تسهیلات تصویب شده و اعطایی بسیار کم است، خطاب به بانک‌های کم کار استان اظهار داشت: مدیران بانک‌هایی از استان که  در نبرد اقتصادی فعلی، به جای همراهی، سنگ اندازی می‌کنند عملا با منافقین و آمریکا و سلطنت طلب‌ها همراه هستند و باید این را بفهمند.

وی با انتقاد از اینکه برخی از بانک‌ها در هر جلسه عملکرد صفر دارند که این، مایه شرمندگی است افزود: مدیران بانک‌هایی که در جنگ اقتصادی همراه نیستند، استان را ترک کنند چراکه با این اقداماتشان ستون پنجم دشمن هستند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به بررسی برخی از طرح‌های ملی برای دریافت تسهیلات توسعه اشاره کرد و گفت: در صنعت فولاد، دیگر تولید میلگرد و تیرآهن صرفه اقتصادی ندارد و اشباع شده لذا کارخانجات فولاد استان باید به سمت محصولات ارزش افزوده بروند و مانند فولاد آلیاژی یزد که مشتریانش در نوبت هستند، باید محصولات به‌روز تولید کنیم چراکه اشباع شده است.

خدابخش، همچنین بر اجرای طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی تاکید کرد و گفت: باید مزایای این طرح و معافیت ها برای صاحبان صنایع و اصناف تشریح شود.

وی افزود: دولت برای 3700 نفر در استان ما برای این طرح، یارانه پرداخت می‌کند و باید از این فرصت اشتغال که طرح مشوق دولت برای اشتغال زایی در استان است، استفاده کرد. ضمن اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی هم باید از این فرصت بهره مند شده و در صنایع استان مشغول به کار شوند. اصل برای ما اشتغال جوانان است و دولت هم برای این طرح پول اختصاص داده که فرصت مغتنمی برای استان است.

استاندار آذربایجان شرقی، خطاب به مدیران استان، با تاکید بر اینکه سخت گیری و بروکراسی اداری در زمینه صدور پروانه‌های کسب و اشتغال و یا موضوع مرتبط با امور مردم باید کاهش یابد گفت: بسیاری از مدارک که اکنون برای استعلام و هویت و... استفاده می شود، اضافی است.

وی با بیان اینکه در همه ادارت بدون تردید چنین فرآیندی وجود دارد و برای این کارها هزینه می‌شود، گفت: این کارهای خنده دار و بی مورد باید جمع شود تا مردم راحت تر نیازهای خود را برطرف کنند چراکه این، به نوعی بیماری بروکراسی است که با رفع این موارد فضای کسب و کار 30 پله بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/ش