ثمرات-انقلاب-۴۰-ساله-ــ-استان‌ها-‌استقرار-کارخانه-نورد-در-ایوان-به-برکت-انقلاب-اسلامی
‌کارخانه نورد ایوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در این شهرستان است که توانسته ضمن اشتغالزایی برای شهروندان روزانه ۱۵۰ تن میلگرد تولید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، استان ایلام قبل از انقلاب اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها در حد صفر بود و حوزه صنعت یکی از این حوزه‌هاست که نشانی از آن در ایلام قبل از انقلاب اسلامی وجود نداشت، اما باران پر برکت انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه صنعت نشان افتخاری است برای چهل سالگی انقلاب اسلامی است که برکتش امروز در ایلام مردمان این دیار را دربرگرفته است.

امروز در چهل سالگی انقلاب اسلامی، 535 واحد صنعتی دارای پروانه در استان ایلام وجود دارد، صنایع بزرگ پتروشیمی «چوار»، «دهلران»، «پالایشگاه گاز تجریان»، شرکت‌های نفت «آذر» و «چنگوله» و «کارخانه سیمان سرابله و دهلران» و سایر صنایع در مرکز استان ایلام و شهرستان‌های تابعه وضعیت صنعت استان در مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی ناممکن کرده و این خدمات نه تنها استان ایلام را رو به توسعه می‌برد بلکه شهرستان‌های استان نیز نمونه‌ای از این خدمات است.

راه‌اندازی کارخانه نورد ایوان یکی از دستآوردهای موثر انقلاب اسلامی است

امیدعلی سبزی در گفت و‌گو با خبرنگار ‌ تسنیم در ایلام‌  اظهار داشت: ‌ایوان یکی از شهرستان‌های در حال توسعه استان ایلام است که هم‌اکنون دارای 21 واحد صنعتی با اشتغالزایی 217 نفر است.

فرماندار ایوان گفت: راه‌اندازی کارخانه نورد ایوان یکی از دستاوردهای موثر در توسعه این شهرستان است که توانسته ضمن اشتغالزایی برای شهروندان روزانه 150 تن میلگرد تولید می‌کند.

]

وی در ادامه گفت: محصول تولیدی نورد ایوان، به استان‌کرمانشاه و کشورهای غربی حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و نقش موثری در ارزآوری برای کشور دارد.

فرماندار ایوان‌ وجود بزرگ‌ترین معدن قیر خاورمیانه در ایوان را یکی دیگر از شاخصه‌های این شهرستان عنوان کرد و افزود: معدن قیر طبیعی ایوان، یکی از بزرگ‌ترین معادن خاورمیانه به ارزش 10 هزار میلیارد ریال است که در شهرستان ایوان قرار دارد.

سبزی بیان کرد:  فرآورده معدن قیر طبیعی را برای مصارفی در صنایع چسب، ایزوگام، پودر جوهر چاپگر رایانه، رنگ، لاستیک‌سازی و دیگر موارد صنایع شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ش

]