پایگاه خبری فولاد ایران - آخرین کابل فیبر نوری مرزی توسط چین در پاکستان برای ایجاد جاده ابریشم دیجیتالی راه اندازی می شود. این ارتباط دیجیتالی بخشی از ابتکار جاده ابریشم جدید چین است که به کابل زیردریایی پاکستان، آفریقای شرقی و اروپا متصل می شود و کشورهای شرکت کننده در جاده ابریشم جدید چین و اروپا را به هم پیوند خواهد داد. این کابل در حال حاضر بین شهر راولپندی پاکستان و شهرهای بندری کراچی و گوادر قرار دارد. این پروژه 240 میلیون دلاری که با همکاری شرکت هوآوی چین انجام می گیرد، هفته گذشته توسط دولت تصویب شد.

به گزارش فولاد ایران، قرار دادن کابل دریایی در آبهای پاکستان در ماه مارس و پس از تأیید دولت در ماه جاری برای ساخت سایبرنت، ارائه دهنده خدمات محلی اینترنت، در کراچی آغاز می شود.

بخش مدیترانه ای این کابل در حال حاضر گذاشته شده و از مصر به فرانسه متصل می شود. انتظار می رود این کابل که به طول 15000 کیلومتر است در اواخر سال جاری به بهره برداری برسد.

این کابل کوتاهترین مسیر مستقیم اینترنت بین کشورهای شرکت کننده در طرح جاده ابریشم را فراهم می کند و سرعت انتقال داده های اینترنتی را به طور قابل توجهی بالا می برد.

گفته می شود "پکن می خواهد بر زیرساخت های فیزیکی ارتباطات جهانی، به ویژه اینترنت تسلط یابد". با توجه به تخمین های کارشناسان پیش بینی می شود با راه اندازی این پروژه تجارت جهانی به طور قابل توجهی تقویت شده و هزینه تجارت برای کشورهای درگیر به نصف کاهش یابد.

منبع: راشاتودی ترجمه: ف. اسکندرخو