جزئیاتی-تازه-از-دلیل-انفجار-تونل-آزادراه-تهران-شمال

نشت بیش از حد گاز متان به دلیل شرایط جوی در تونل در دست ساخت آزادراه تهران-شمال در محور کندوان عامل اصلی انفجار در این تونل بوده؛ هرچند عامل شروع انفجار در دست بررسی است.

شجاع میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت تونل در بخش ساخت این آزادراه در محور کندوان که صبح امروز دچار انفجار شده است، اظهار کرد: هنوز علت اصلی انفجار مشخص نیست و در حال حاضر جت فن‌ها به منظور خروج هوای آلوده در حال فعالیت هستند تا دود از تونل تخلیه شود و تصور می‌کنیم که ظرف دو ساعت آینده این اتفاق رخ دهد.

وی ادامه داد: گروه‌های فنی پس از تخلیه دود وارد تونل می‌شوند تا با بررسی علت سانحه مشخص شود.

مسئول هماهنگی پروژه آزادراه تهران-شمال با اشاره به اینکه حفاری این تونل سال گذشته به اتمام رسیده بود و پیمانکاران در حال لاینینگ تونل هستند، گفت: به منظور لاینینگ، پشت قوص تونل لایه پی وی سی ژئوممبران قرار می‌گیرد و لایه بعدی آن میلگرد است، پس از آن نیز قالب قرار داده شده و بتن ریزی انجام می‌شود که در حال حاضر در مرحله بستن میلگرد و ژئوممبران بوده‌ایم، اما به دلیل وقوع آتش سوزی و با توجه به اینکه جنس پی وی سی مستعد انفجار بوده چنین اتفاقی رخ داده است.

میرزایی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۱ نفر حین حادثه در تونل بودند، اظهار کرد: سه نفر از کارگران به صورت سرپایی درمان و پنج نفر نیز راهی بیمارستان شدند، هر چند که متأسفانه سه نفر از کارگران که دچار سوختگی شده بودند فوت شدند.

مسئول هماهنگی پروژه آزادراه تهران-شمال از تخلیه هوای آلوده تونل در دست ساخت آزادراه تهران شمال که صبح امروز دچار انفجار شده بود ظرف دو ساعت آینده خبر داد و اعلام کرد: پس از تخلیه دود گروه‌های فنی وارد تونل شده تا علت اصلی سانحه مشخص شود.

به گزارش ایسنا، در حالی صبح امروز (سه‌شنبه) انفجاری در درون تونل در دست ساخت آزادراه تهران-شمال در محور کندوان رخ داد که در ابتدای امر پنج نفر درون تونل محبوس و سه نفر نیز دچار سوختگی شدید شدند که در ادامه آنها را به خارج از تونل منتقل کردند. پس از آن نیز پنج نفری که درون تونل حبس شده بودند با عملیات امدادی از تونل خارج شده و نجات پیدا کردند اما سه کارگری که دچار سوختگی شدید شده بودند، فوت کردند.

انتهای پیام