پایگاه خبری فولاد ایران -انواع مختلفی نفت از طریق زنجیره تأمین از مناطق شیل از تگزاس تا داکوتای شمالی منتقل می‌شوند و ممکن است پیش از رسیدن به آسیا که بزرگترین منطقه مصرف کننده نفت در جهان است، ناخالصی‌هایی پیدا کنند. به خصوص پالایشگاه‌ها نگران وجود فلزات مشکل‌زا و همچنین مواد شیمیایی هستند که ممکن است روی کیفیت و نوع سوختی که آنها تولید می‌کنند تأثیر بگذارند.

 

دو پالایشگاه در کره جنوبی طی ماه‌های اخیر دو محموله را به دلیل وجود آلودگی‌هایی که فرآوری آنها را مشکل می‌کرد، رد کرده‌اند. در خاورمیانه هم احتمال آلوده شدن نفت در زنجیره تأمین وجود دارد اما بسیار کمتر است زیرا هر نوع نفتی، زیرساخت خاص خود را دارد.

 

به گفته سباستین باریلر، نایب رئیس ارشد شرکت هانوآ توتال پتروکمیکال، در مورد میعانات آمریکایی که از مناطقشیل استخراج می‌شوند، محموله‌ها در خطر آلودگی به مواد شیمیایی، فلزات و مواد پاک کننده قرار دارند. این مسئله ابهاماتی را پیرامون کیفیت نفت آمریکا ایجاد کرده در حالی که کیفیت نفت خاورمیانه باثبات است.

 

دو پالایشگاه کره‌ای "اس کی اینوویشن" و "هیوندای اویل بانک" محموله‌های نفت ایگل فورد که قرار بود در ژانویه و فوریه تحویل داده شوند را به دلیل مشکل کیفیت پس فرستادند. این محموله‌ها توسط غول نفتی BP فروخته شده بود و حداقل یکی از آنها به بندر کینگدائوی چین فرستاده و توسط شرکت سینوکم هانگران خریداری شد.

 

اگرچه همه محموله‌های نفت ایگل فورد در تگزاس آلوده نیستند اما مقامات کره‌ای اظهار کرده‌اند که به دقت مسئله کیفیت آنها را بررسی خواهند کرد.

 

صادرات نفت آمریکا از کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه در روز در اواخر سال ۲۰۱۲ به ۲.۵ میلیون بشکه در روز در دسامبر سال ۲۰۱۸ صعود کرد. کره جنوبی ماه گذشته بزرگترین مصرف کننده نفت آمریکا بود و بیش از ۵۵۰ هزار بشکه در روز نفت این کشور را خریداری کرد.

 

بازرگانان نفت و مدیران شیل بر این باورند که صادرات نفت آمریکا تا اواخر سال ۲۰۲۰ به ۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که ۷۰ درصد بالاتر از سطح فعلی خواهد بود.

بلومبرگ فارسی✔️