پایگاه خبری فولاد ایران - بانکداران سراسر جهان در چهار سال اخیر با بزرگترین روند کاهش شغل روبرو شده اند و با توجه به اینکه وام دهندگان سعی در حفظ بقا در اقتصاد رو به نزول دارند، این روند افزایش بیشتری خواهد داشت. به گفته بلومبرگ، با استناد به پرونده های شرکت ها و اتحادیه های کارگری، قرار است حدود 78 هزار نفر شغل خود را از دست بدهند، زیرا بیش از 50 بانک در سال جاری برنامه هایی را برای کاهش نیروی کار خود اعلام کرده اند. این تعداد بیشترین تعداد از سال 2015 است که 91448 کارمند در بخش بانکی کار خود را از دست دادند. 

 

به گزارش فولاد ایران، بانک های اروپایی با کاهش 82 درصدی نیروی کار، یعنی حدود 63.500 نفر، بیشترین روند تعدیل نیرو را خواهند داشت. این در حالی است که بانک های آمریکای شمالی در رده دوم قرار خواهند گرفت، زیرا طبق گزارش ها قصد دارند نزدیک به 7.700 نفر را اخراج کنند.

مورگان استنلی، سرمایه گذار برتر نیز اخیرا به جمع وام دهندگانی که قصد تعدیل نیرو دارند پیوسته و طبق گزارش ها قصد دارد 1500 (تقریباً دو درصد) نیروی کار خود را اخراج نماید. 

 

کاهش کارمندان بانکی در سال جاری، رقم تعدیل نیروی سال گذشته را به بیش از 425 هزار نفر رساند، هرچند ممکن است این رقم حتی بیشتر از این باشد زیرا بسیاری از بانک ها بدون افشای برنامه های خود، کارمندان را اخراج می کنند. مدیران شرکت های سرمایه گذاری می گویند هرچند بازارها روند قابل قبولی داشته اما فعالیت چندانی صورت نگرفته و این امر پرداخت حقوق را دچار مشکل کرده است. این کاهش گسترده ممکن است در سال 2020 نیز ادامه داشته باشد زیرا برخی از تحلیلگران معتقدند که بانک ها همچنان با "عدم اطمینان" مواجه هستند. 

 

منبع: راشاتودی

ترجمه: ف. اسکندرخو