پایگاه خبری فولاد ایران - طبق یک بررسی جدید تقریبا از هر سه کارمند امریکایی یک نفر از عهده مخارج خود در حد فاصل دریافت حقوق برنمی آید. این خبر خوبی برای اقتصاد خدماتی ایالات متحده نیست که هزینه های اختیاری عامل اصلی رشد آن می باشد.

بر اساس این تحقیق، حدود 32 درصد از کارکنان امریکایی قادر به تأمین نیازهای خود نیستند. طبق نظرسنجی که از بیش از 2700 کارمند شرکت های متوسط و بزرگ به عمل آمده، این کارکنان سالانه بالغ بر 200.000 دلار درآمد دارند که 32 درصد آنها همیشه یا بیشتر اوقات قبل از گرفتن حقوق بعدی، پولی ندارند. 

قطعا این مشکل برای افرادی که متوسط دریافتی سالانه شان کمتر از 15.000 دلار است، حادتر است و تمام آنها یا دو نفر از هر پنج نفر قادر به تامین مخارج خود نیست. 

به گزارش فولاد ایران، صرف تمام دریافتی جهت تامین هزینه ها نشان می دهد که اقتصاد امریکا دچار مشکل شده است و این یک امر ناگهانی نیست. در یک نظرسنجی که در سال 2019 انجام شد، 78 درصد از کارکنان امریکایی همین وضعیت را داشتند و سالها ارقام نگران کننده مشابه در صدر عناوین مالی قرار داشت.

پس در این صورت، چطور امریکایی ها می توانند فقری که در خود و همسایگانشان می بینند را با چشم انداز رونق طلایی که در اوایل این ماه توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ ارائه شده است، تطابق دهند؟ رونقی که با آمار و ارقام ارائه شده و غیر قابل انکار است. 

آنچه بدیهی است، با افزایش هزینه های زندگی در نیم قرن گذشته دستمزد امریکایی ها افزایش نداشته است و واقعیت امر حتی بدتر است. از سال 2006، در تطابق با تورم، متوسط دستمزدها حتی 9 درصد کاهش داشته است. در حالی که ترامپ به افزایش نجومی آمار اشتغال خود می بالد، بسیاری از این موقعیت ها، مشاغل موقتی بوده که هیچ مزایای شغلی یا امنیت واقعی ندارند و نمی توانند جایگزین حرفه هایی شوند که در بحران مالی 2008 از بین رفته اند. 

در حالی که درآمد کارکنان نسبت به 40 سال افزایش چندانی نداشته و شاید کمتر نیز باشد، میانگین قیمت مصرف کننده همچنان در حال افزایش است و تنها در سال گذشته 2.3 درصد افزایش داشته است. طبق گفته اداره آمار، هزینه های بهداشت و درمان نسبت به قبل بیش از دو برابر افزایش یافته است. اما نکته قابل توجه اینجاست که امریکایی ها همچنان به همان نسبت گذشته خرید می کنند حتی اگر نیاز به خرید نداشته باشند. آنها معتقدند این مصرف است که اقتصاد را زنده نگه می دارد. 

اما پول آنها چه وقت تمام می شود؟ 

این پول عملا تمام شده. تقریبا نیمی از از پاسخ دهندگان در نظرسنجی مربوط به حقوق و دستمزد خود اعتراف کرده اند که هیچ پس اندازی حتی برای موارد ضروری ندارند. بدهی کارت اعتباری مصرف کنندگان در اوایل این هفته به رکورد 930 میلیارد دلار رسید که تفاوت اندکی با میزان بدهی آنها در بحران 2008 دارد. حتی بدون در نظر گرفتن بدهی دانشجویی که به خودی خود یک بحران است و بدهی وام مسکن که در حال نزدیک شدن به زمان بحران مالی است، دیگر زمان اینکه امریکایی ها هرچه می خواستند می توانستند بخرند گذشته است.

امریکا یک سرزمین غیرقابل توصیف است. تنها نقطه مشخص آن این است که روند کسب و کار نمی تواند تا ابد به این ترتیب باقی بماند.

منبع: راشاتودی

ترجمه: ف. اسکندرخو