پایگاه خبری فولاد ایران - با رسیدن ویروس کرونا به اروپا و ایالات متحده، مرکز پیشین شیوع این ویروس، چین برای مقابله با این بیماری مرگبار همه گیر، تجهیزات پزشکی به ارزش 1.45 میلیارد دلار ، معادل 10.2 میلیارد یوان به کشورهای دیگر صادر کرده است.

اداره کل گمرک چین روز یکشنبه اعلام کرد لوازم کلیدی شامل میلیارد ها ماسک، میلیون ها لباس محافظ و نشانگرهای درجه حرارت مادون قرمز و همچنین 16  هزار دستگاه تهویه مطبوع در یک ماه از اول مارس تا 4 آوریل به خارج از کشور ارسال می شود.

به گفته وزارت بازرگانی چین، صادرات تجهیزات پزشکی رو به افزایش بوده و دولت قصد ندارد هیچ محدودیتی را برای محموله های حیاتی اعمال کند. از روز شنبه، 54 کشور و 3 سازمان بین المللی قراردادهای خرید تجاری برای تجهیزات پزشکی با پکن امضا کرده اند.

به گزارش فولاد ایران، ظاهراً با واکنش به برخی گزارش ها مبنی بر دریافت منابع پزشکی معیوب از سوی کشورهای اروپایی، وزارت امور خارجه چین گفت که تولید کنندگان چینی که کالاهای پزشکی شان مشکلات کیفی دارد، با مجازات "شدید" روبرو خواهند شد.

چین نخستین کشوری بود که در اواخر سال گذشته با این ویروس روبرو شد. سپس این ویروس همه گیر شد و به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و بیش از 1.2 میلیون مورد ابتلا و نزدیک به 65 هزار مرگ و میر در سراسر جهان بهجا گذاشته است. ایالات متحده از نظر تعداد موارد ابتلا که بیش از 300 هزار نفر بوده و با بیش از 8،500 مرگ و میر وخیمترین وضعیت را دارد.

کشورهای اتحادیه اروپا با کمبود وسایل پزشکی و تجهیزات حفاظتی لازم روبرو بوده اند که این امر می تواند پرسنل پزشکی را در معرض خطر بالای بیمار شدن قرار داده و وضعیت را وخیم تر کنند. اسناد به دست آمده توسط رویترز در ماه مارس نشان داد که تأمین کنندگان منطقه می توانند تنها ده درصد از تقاضای تجهیزات پزشکی را تأمین کنند. ایالات متحده نیز از کمبود تجهیزات پزشکی رنج می برد و حتی مقصد محموله های ماسک های محافظتی را به جای متحدانش را به سمت خود تغییر مسیر داده است.

منبع: راشاتودی ترجمه: ف. اسکندرخو