پایگاه خبری فولاد ایران - براساس تحقیقات منتشر شده توسط بانک فدرال رزرو امریکا، تعرفه واردات که توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ با هدف حمایت از تولیدکنندگان آمریکایی ایجاد شده، در واقع خسارت شغلی و قیمت های بالاتر برای مصرف کنندگان را در پی داشته است.

 

به گزارش فولاد ایران، در مارس 2018، دولت ترامپ تعرفه های فولاد و آلومینیوم را برای مقابله با آنچه رئیس جمهور "اقدامات متجاوزگرایانه تجارت خارجی" عنوان کرد، معرفی کرد. وی همچنین با آغاز جنگ تجاری با پکن که به زودی وارد توافقات اولیه می شود، کالاهای چینی را هدف قرار داد.

 

با این حال، اقتصاددانان فدرال رزرو، آرون فلون و جاستین پیرس به این نتیجه رسیدند که هرگونه سود حاصل از تعرفه در کاهش رقابت برای برخی از صنایع داخلی امریکا، با افزایش تعرفه های وارداتی و تعرفه های تلافی جویانه جبران شده است. طبق این تحقیق، تعرفه های سال 2018 با کاهش نسبی اشتغال در بخش تولید و افزایش نسبی قیمت تولیدکننده همراه بوده است. این تحقیق همچنین در مورد معنای "زنجیره عرضه به هم پیوسته در سطح جهانی" و کاربرد آن در اعمال محدودیت هایی تجاری مانند تعرفه ها که می تواند از صنایع داخلی محافظت کنند نیز توضیحاتی ارائه داد، به خصوص وقتی که این تعرفه ها به معنای "تلافی جویانه" مطرح می شود. 

 

واضح است که اقدامات سنتی محدودیت وارداتی در کوتاه مدت به واسطه اقدامات تلافی جویانه و افزایش هزینه صنایع مربوط، جبران می شود. این در حالی است که ممکن است اثرات طولانی مدت تعرفه ها با آنچه ما در اینجا تخمین می زنیم متفاوت باشد.  نتایج نشان می دهد که تعرفه ها تاکنون منجر به افزایش فعالیت در صنایع تولیدی امریکا نشده است. در عین حال، آمار و ارقام منتشر شده در ماه سپتامبر نشان می دهد که از آغاز جنگ تجاری با چین در فوریه 2018، مصرف کنندگان و مشاغل آمریکایی 38 میلیارد دلار هزینه مازاد را متحمل شده اند. 

 

منبع: Newsweek

ترجمه: ف. اسکندرخو