قیمت-سنگ-آهن-چین-رکورد-زد

بهای معاملات سنگ آهن چین پس از حادثه مرگبار معدن سنگ آهن واله در برزیل، روز دوشنبه به بالاترین حد در ۱۶ ماه گذشته صعود کرد.

به گزارش ایسنا، سنگ آهن در بازار کالای دالیان چین روز دوشنبه ۶ درصد رشد کرد و به ۵۶۷.۵ یوان (۸۴.۲۳ دلار) در هر تن رسید که بالاترین قیمت از سپتامبر سال ۲۰۱۷ بود و در نهایت با ۲.۸ درصد افزایش قیمت، در ۵۵۰.۵ یوان بسته شد.

سازمان معدنکاری برزیل به شرکت واله دستور داد فعالیت معدن "کورگو دو فیجائو" را پس از حادثه مرگبار شکسته شدن سد پسماندهای این معدن متوقف کند.

سد این معدن روز جمعه شکست و انبوهی از گل و لایی رها شد که تأسیسات معدنی شرکت واله را مدفون کرد و ۵۸ کشته و صدها مفقود برجای گذاشت.

به گفته ریچارد لو، تحلیلگر شرکت مشاوره سی آر یو در پکن، این حادثه مربوط به سنگ آهن عیار بالای برزیلی بود با این حال تصور نمی‌رود روی قیمت معاملات فیزیکی تأثیر قابل توجهی داشته باشد زیرا بازارها در آستانه تعطیلات سال نوی چین در اوایل فوریه، بسیار آرام هستند.

بر اساس گزارش رویترز، چین که بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن در جهان است، به سنگ آهن مرغوب و سنگ آهن با آلایندگی کمتر در مبارزه علیه مه‌دود نیاز دارد.

هلن لو، تحلیلگر شرکت "آرگونات سکیوریتیز" در این باره گفت: تعطیلی معدن "کورگو دو فیجائو" به کاهش ۱.۵ درصدی تولید واله منجر می‌شود که تأثیر ناچیزی روی عرضه سنگ آهن خواهد داشت. در مجموع انتظار نمی‌رود قیمت سنگ آهن به دلیل این حادثه مرگبار رشد چشمگیری داشته باشد زیرا تقاضای چین برای سنگ آهن در کوتاه مدت به دلیل شرایط فصلی اندک خواهد بود.

بهای زغال سنگ کک شو تقریباً ثابت بود و در ۱۲۲ یوان در هر تن ایستاد که ۰.۰۴ درصد نسبت به معاملات قبلی افزایش داشت در حالی که کک با ۰.۷ درصد کاهش، به ۲۰۴۱ یوان رسید.

بهای معاملات فولاد پیش از این که کاهش پیدا کند، نوسان داشت. بهای معاملات میلگرد در بازار معاملات آتی شانگهای ۰.۸ درصد کاهش داشت و به ۳۸۶۱ یوان در هر تن رسید. کویل گرم نورد یک درصد کاهش داشت و به ۳۵۸۸ یوان رسید.

انتهای پیام