قیمت شمش فولادی صادراتی ایران، بر اساس فرمول وزارت صمت، مبنای قیمت‌گذاری شمش در بورس کالا است. هفته گذشته، قیمت بیلت صادراتی ایران،  ۱.۳ درصد رشد کرد و در کانال  ۳۹۵ تا ۴۰۰ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت اسلب صادراتی ایران هم  ۲.۶ درصد رشد کرد و حدود ۴۰۰ تا ۴۰۵ دلار برای هر تن شد. این نخستین بار است که در سال ۹۹، فولاد صادراتی ایران قله ۴۰۰ دلاری را فتح می‌کند.                                                                                                                                                                                  
 قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته، نسبت به دو هفته قبل حدود ۲.۶ درصد گران‌تر شده است و در محدوده ۴۰۰ تا ۴۰۵ دلار به ازای هر تن معامله شد. در این هفته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور به محدوده ۳۹۵ تا ۴۰۰ دلار به ازای هر تن رسید که میانگین این قیمت‌ها، ۳۹۷.۵ دلار به ازای هر تن، رشد ۱.۳ درصدی را نسبت به قیمت‌های ۲۹ مرداد را نشان می‌دهد.

قیمت فولاد با افزایش قابل توجه فعالیت‌های اقتصادی در نقاط مختلف جهان از چین گرفته تا اروپا، رو به بهبود گذاشته و در نقاط مختلف دنیا، تولیدکنندگان فولاد میانی (بیلت و بلوم و اسلب) و همین‌طور تولیدکنندگان مقاطع تخت و طویل فولادی، اهداف قیمتی بالاتری را برای تولیدات خود درنظر گرفته‌اند. اگرچه طرف تقاضا همچنان برای خرید تردیدهایی دارد، اما به نظر می‌رسد بازار فولاد بالاخره بخش قابل توجهی از تبعات بحران کرونا را پشت سر گذاشته و وارد فاز صعودی شده است.