در ژوئن 2019 به عنوان نقطه ی ابتدای بازه ی مورد بررسی نرخ میلگرد برابر با 490 و ورق گرم برابر با 495 دلار بود که با اختلافی 5 دلاری مسیر آغاز شد، اما تا ماه بعد آن یعنی جولای با ثبات قیمتی میلگرد و صعودی ورق گرم به بالاتر از 500 دلار شد.


روزهای صعودی این دو به پایان رسیده و گویی حال نوبت به روزهای نزولی رسیده بود. در همان ماه جولای و پس از گذشت چند روز، روند نزولی این دو محصول فولادی آغاز و تا سه ماه پس از آن یعنی اکتبر ادامه دار بود، جایی که قیمت های جدید به 420 و 440 دلار ارزان‌تر شد.


با این حال از اکتبر همان سال هم می توان به عنوان نقطه ی عطف قیمتی نام برد چرا که سیر قیمتی محصولات ذکر شده با رشد همراه شد و تا ژانویه سال 2020 نرخ میلگرد به 460 و ورق گرم به 495 دلار رسید.


اگرچه آوریل سال جاری را می توان به عنوان بدترین برهه ی قیمتی این دو در نظر گرفت و قیمت های آن ها به پایین ترین حد خود در یکسال اخیر یعنی 400 دلاری رسیده بود اما به دلیل متقارن و برابر شدن نرخ این دو، جذاب ترین قسمت این نمودار هم قلمداد می شود.


بار دیگر با گذشت چند ماه صعودی و در نقطه ی انتهایی بازه ی ذکر شده یعنی ژوئن 2020 قیمت های این دو مجددا به هم نزدیک شده و با اختلافی 5 دلاری معامله می شوند. باید دید که آیا این افزایش قیمتی تا کجا ادامه دار خواهد بود و آیا این دو بازهم قادر خواهند بود که به مرزهای بالای 500 دلاری خود نزدیک شوند؟