پایگاه خبری فولاد ایران -فولادسازان هندی مخالفت خود را با کاهش تعرفه واردات فولاد اعلام کردند و در تلاش برای حذف فولاد از لیست کاهش تعرفه در نشست همکاری جامع اقتصادی منطقه ای (RCEP) هستند. به گزارش  چیلان ، کارخانه های فولاد و آلومینیوم هند طی درخواستی به وزارت بازرگانی هند، خواستار حذف آلومینیوم و فولاد از هرگونه تعهد کاهش تعرفه های وارداتی در جلسه همکاری جامع اقتصادی منطقه ای (RCEP) شدند.مقامات هندی با این درخواست شرکت های فولاد داخلی موافقت کرده اند و نمایندگان صنعت هند اشاره کرده اند که درصورت کاهش تعرفه های واردات فولاد، صنعت فولاد و سرمایه گذاری صنعتی این کشور با تهدید ۴.۲۸ میلیارد دلاری مواجه خواهد شد.انتظار می رود که نشست RCEP شامل نمایندگان ۱۰ کشور در منقطه آسیا-اقیانوسیه ازجمله چین، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، نیوزلند و هند به توافقنامه تجارت آزاد و کاهش تعرفه ها به منظور افزایش ۹۰ درصدی کالاهای معامله شده، دست یابند.

دولت هند اعلام کرده موقتا بر واردات همه محصولات فولادی برای یک دوره 6 ماهه تعرفه 20 تا 25 درصدی اعمال خواهد نمود. در ماه جولای محصولات ورق فولادی هند بازار صادرات آسیا را با قیمتی پایین در دست گرفت تا مشکل مازاد تولید خود را به دلیل افت تقاضای داخلی جبران کند. ولی این سیاست هند برای اشغال بازار ها با قیمت های پایین و از طرفی بستن بازار داخلی به روی واردات، فولادسازان سراسر دنیا را شاکی نموده است. این سیاست وضعیت بازار فولاد آسیا را که از مازاد عرضه رنج می برد وخیم تر خواهد کرد.

به گزارش فولاد ایران، حال با توجه به آن که سیاست های محافظتی اروپا و امریکا در جریان است هندی ها نیز تصمیم گرفته اند از این رویه پیروی کنند که قطعا تاثیر زیادی بر توسعه بازار فولاد آسیا خواهد گذاشت.

  منبع: yieh

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی