پایگاه خبری فولاد ایران -  حتی در حالی که کارخانه ها در حال کار هستند ، حمل و نقل به اسکله ها توسط جاده ها و قرنطینه ها منع وبسته شده است.

👈شانگهای - برخی اسکله ها در چین با ورود حمل و نقل یا سنگ آهن مسدود شده اند.  انبارها با کالاهایی که به دلیل عدم بارگیری کامیون ها وامکان صادرات وجود ندارد سرریز می شوند و بسیاری از کارخانه ها بیکار هستند زیرا قطعات ومواد اولیه به آنها نمی رسند.

 👈حالا در حالی که پکن تلاش می کند تا اقتصادی را که آن در معرض خطر #کرونا_ویروس همه گیر است ، آغاز کند ، یکی از بزرگترین موانع در صنعت لجستیک نیمه فلج کشور است.

  چین دارای بزرگترین و جدیدترین فرودگاه ها و فرودگاه ها در جهان است ، اما استفاده از آنها به دلیل انسداد جاده ها ، قرنطینه ها و تعطیلی کارخانه بسیار سخت تر شده است.

👈حمل و نقل جهانی یکی از بزرگترین تلفات بوده است.  به گفته Alphaliner ، یک سرویس داده حمل و نقل ، تناژ بیشتر کشتی های کانتینری در سراسر جهان از زمان بحران مالی جهانی کاهش داشته است.

 تیم هاکسلی ، مدیر اجرایی حمل و نقل ماندارین ، یک خط حمل بار حمل و نقل مستقر در هنگ کنگ گفت: نرخ روزانه تانکرها و باری های حمل و نقل بیش از 70 درصد از اوایل ژانویه سقوط کرده است.

در ژانویه ، به گفته پانجیوا(Panjiva) ، واحد تحقیقاتی تحقیقات بازار جهانی S&P ، حجم کانتینرها در بنادر آمریکا 2.7 درصد کاهش یافته است.  و مقامات می گویند که انتظار می رود با ادامه این بحران کاهش چشمگیرتری داشته باشند.

 👈اثر اقتصادی کلی این نوع موارد اضطراری اغلب ده ها میلیارد دلار است.  "به دلیل شیوع بیماری coronavirus ، حجم محموله در بنادر ایالات متحده ممکن است در مقایسه با سال 2019 20٪ یا بیشتر کاهش یابد."

آژانس های دولتی چین طی چند روز گذشته مجموعه ای از اقدامات را با هدف جابجایی دوباره ناوگان حمل بار و بنادر این کشور اعلام کردند.  اما هیچ کس نمی تواند بگوید که چقدر و چه وقت سرعت فعالیت به حالت عادی باز خواهد گشت.🤔

 

اماکنی مانند استان جیانگشی و کلانشهر چونگ کینگ این هفته دستور دادند تا بسیاری از موانع و پاسگاه های بی شماری که توسط شهرها و استان ها احداث شده اند را از بین ببرید تا مسافران آلوده دور نشوند.  شانگهای روز سه شنبه موافقت کرد که کامیون ها را با معضلات بهداشتی وارد شهر کنند  ، حتی اگر افرادی که وارد اتومبیل ها و اتوبوس ها می شوند تحت نظارت دقیق و در برخی موارد قرنطینه های 14 روزه باقی بمانند.

قبل از تعطیلات سال نو که به تعطیلی یک ماهه در سراسر این کشور تبدیل شده است ، هنوز برخی از کارخانه ها کالاهایی را که در ژانویه تولید کرده اند را هرگز ارسال نشده اند.  برایان وو ، رئیس انجمن حمل و نقل و تدارکات حمل و نقل هنگ کنگ ، گفت: "پس از بازگشایی کارخانه ها ، کارخانه تولیدی وجود دارد اما ظرفیت حمل و نقل کافی وجود ندارد."

 به نظر می رسد جرثقیل های بندر و سایر تجهیزات در چین به طور عادی کار می کنند ، اگرچه کمبود کامیون باعث شده است تا در هنگام تخلیه بار ، توزیع کالاها برای برخی بنادر دشوار باشد.  آقای وو گفت: "ما هیچ وضعیت غیر طبیعی را در بنادر مشاهده نمی کنیم - بیشتر بنادر ، با تمام ظرفیت کار می کنند."

@WorldSteelchannel