پایگاه خبری فولاد ایران - ولیعهد سعودی که دریافته مذاکره بین ایران و آمریکا در اینده نزدیک احتمالا اتفاق خواهد افتاد بلافاصله برادر کوچکتر خود «خالد بن سلمان» را به آمریکا فرستاده است.

برادر کوچکتر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی این هفته در واشنگتن است و پیش بینی می شود تغییر مواضع و تغییر رویکرد سیاسی دونالد ترامپ در قبال ایران و ابراز تمایل برای مذاکره مستقیم با یمنی ها در دستور کار سفر برادر ولیعهد سعودی قرار گرفته باشد.

سفر خالد بن سلمان ، معاون وزیر دفاع ، چند روز پس از آن صورت میگیرد که ترامپ برای مذاکره با ایران یعنی رقیب ارشد منطقه ای عربستان سعودی اعلام آمادگی کرد و در پی آن گزارشی در رابطه با ابراز تمایل ترامپ برای دیدار رودر رو با یمنی ها نیز منتشر شد.

در این رابطه آژانس خبری عربستان نوشت: که شاهزاده خالد "با تعدادی از مقامات آمریکایی درمورد روابط دوجانبه و مسایل مربوط به نگرانی های مشترک در رابطه با تامین امنیت و ثبات منطقه" دیدار و گفتگو خواهد کرد.

این گزارش به جزئیات بیشتری در رابطه با دیدار های برنامه ریزی شده با مقامات دولتی آمریکا اشاره ای نکرد.

به گفته وزارت خارجه آمریکا ، مایک پومپئو ، وزیر امور خارجه این کشور ، عصر چهارشنبه با این شاهزاده سعودی ملاقات خواهد کرد.

در حالی که ممکن است برخی این سفر را یک سفر از قبل طراحی شده قلمداد کنند بلومبرگ به نقل از برخی تحلیلگران و با توجه به آنچه احتمال مذاکره بین ایران و آمریکا و مذاکره آمریکا و دولت یمن عنوان شده است، از احتمال تغییر دستورکار این دیدار خبر داده است.

وال استریت ژورنال روز سه شنبه با استناد به برخی منابع خبری گزارش داد که دولت ایالات متحده در تدارک مذاکرات مستقیم با حوثی‌های یمن است.

یمن بیش از ۵ سال است که توسط نیروی‌های ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی مورد تجاوز قرار گرفته است اما نیروهای ائتلاف سعودی تاکنون نه فقط پیروزی کسب نکرده اند بلکه زمزمه های شکست آنها بیش از پیش شنیده می شود.

 

منبع: بلومبرگ فارسی