پایگاه خبری فولاد ایران - براساس گفته های وزیر نفت، سال جاری می‌تواند شروع یک تحول عظیم در صنعت پتروشیمی باشد؛ تا جایی که پیش‌بینی شده بیش از نیاز ایران خوراک تولید شود.

 

? بر اساس برآوردهای صورت گرفته، تولید محصولات پتروشیمی تا سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ درصد افزایش خواهد یافت؛ به‌گونه‌ای که ظرفیت اسمی صنعت پتروشیمی در حال حاضر معادل ۶۴۴ میلیون تن است که تا سال ۱۴۰۰ به ۹۴۴ میلیون تن خواهد رسید.

 

 محمدی، مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی ایران:

? ظرف دو سال آینده ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی از ۳۱ به ۵۱ میلیون تن و درآمد ارزی این صنعت نیز از ۱۷.۱ به ۲۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

 

? ۵۵ میلیون تن محصول پتروشیمی در کشور تولید شده  که بخشی از این محصول در داخل همین صنعت مصرف می‌شود و ۳۱ میلیون تن در سه شکل پلیمری، شیمیایی و غیر شیمیایی به ارزش ۱۷.۱ میلیارد دلار قابل فروش هستند که ۸.۵ میلیون تن از آن در داخل کشور عرضه می‌شود.

 

?در مجموع از ۳۱ میلیون تن محصول قابل فروش و ۲۲.۵ میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش ۱۲.۱ میلیارد دلار صادر می‌شود؛ ۱۰۸ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اشتغال مستقیم دارند و تقریباً معادل همین عدد اشتغال غیر مستقیم در صنعت پتروشیمی وجود  دارد.

اقتصادنیوز