پایگاه خبری فولاد ایران - شرکت سی ان پی سی به عنوان بزرگترین شرکت نفتی چین از کشف یک میدان نفتی با ظرفیت بیش از یک میلیارد تن در شمال غربی این کشور خبر داد. طبق اظهار این شرکت ذخیره اثبات شده این میدان نفتی در منطقه کینگ چنگ بالغ بر 358 میلیون تن است درحالیکه ظرفیت تخمینی این ذخایر تا 693 میلیون تن برآورد شده است. گفته می شود 640 هزار تن از این ذخایر طی امسال استخراج خواهد شد. تولید سالانه این میدان نفتی تا سه میلیون تن برآورد شده است. 

این شرکت همچنین از کشف ذخایر گازی شل در منطقه سیچوان در جنوب غربی چین با ظرفیت 740.97 میلیارد متر مکعب گاز خبر داد. طبق اعلام مدیر عامل شرکت نفت سی ان پی سی، این مجموعه قصد دارد تا پایان امسال 7.7 میلیارد متر مکعب گاز از این ذخیره گازی برداشت و تا پایان 2020 سطح تولید را به بیش از 10 میلیارد متر مکعب خواهد رساند. مقدار دخیره گاز منطقه سیچوان 1.06 تریلیون متر مکعب برآورده شده است. سی ان پی سی ترغیب نوآوری های تکنولوژی و توسعه منابع انرژی را در برنامه خود گنجانده است.  

به گزارش فولاد ایران،  توسعه تولید نفت خام داخلی برای چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت خام دنیا از اهمیت بسزایی برخوردار است. میزان واردات نفت خام این کشور در سال گذشته بالغ بر 440 میلیون تن بود. چین اقدامات چشمگیری در توسعه تولید داخلی صورت داده و سطح تولید داخلی نفت را تا 50 درصد افزایش داده ضمن اینکه برنامه افزایش تولید دو میلیون بشکه در روز را تا پنج سال آینده در دستور کار خود قرار داده است. 

 

منبع: RT

ترجمه: ف. اسکندرخو