پایگاه خبری فولاد ایران - نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفت اقتصاد هند می تواند با غلبه بر افت فعلی، مجددا به مسیر بهبود وضعیت اقتصادی بازگردد. وی به سرمایه گذاران بابت سرمایه گذاری بلند مدت در سومین اقتصاد آسیا اطمینان داد و به رهبران تجاری در دهلی نو گفت: "هند قبلا نیز شاهد چنین فراز و نشیب هایی بوده است و هر بار، ما حتی قوی تر از قبل ظاهر شده ایم. به همین دلیل است که اکنون هند حتی قاطع تر و با اعتماد به نفس بیشتر پیش می رود.

 

به گزارش فولاد ایران، اقتصاد هند طی آوریل تا ژوئن تا 5 درصد رشد داشت که کمترین روند از سال 2013 بود، چراکه تقاضای مصرف کننده و سرمایه گذاری های دولت به دلیل درگیری های تجارت جهانی کمتر شده بود. این امر باعث شد تا بانک مرکزی اقداماتی از جمله کاهش شدید مالیات شرکت ها را برای تقویت رشد، صورت دهد.

به گفته مودی، دولت وی می خواهد اقتصاد این کشور را شکل داده و به روز دربیاورد. وی اظهار کرد تا سال 2024 بالغ بر 5 تریلیون دلار صرف توسعه زیرساخت ها و اقتصاد روستاها خواهد شد.

 

گلدمن ساکس در این ماه پیش بینی کرد که با بهبود شرایط جهانی، اقتصاد هند در سال 2020 دوباره رشد خواهد کرد. پیش بینی رشد اقتصاد هند طی امسال 5.1 درصد در برابر رشد 7 درصدی سالهای 2017 و 2018 است.

 

منبع: راشاتودی

ترجمه: ف. اسکندرخو