پایگاه خبری فولاد ایران - شاخص سهام داو جونس و اس پی 500 بزرگترین خسارت خود در طی یک ماه را بعد پس از ترور سردار سلیمانی در حمله هوایی امریکا، تجربه کردند. به گزارش فولاد ایران، با بسته شدن بازارها در روز جمعه، میانگین صنعتی داو جونز با 233.92 امتیاز یا 0.8 درصد فرو ریخت که این بزرگترین افت یک روزه آن در یک ماه بود. اس پی 500 نیز وضعیت بهتری نداشت و بیشتر از 0.7 درصد کاهش یافت و روز را در 3.234.85 به پایان رساند.

 

اما ارزش سهام نفت و طلا بالا رفت. ارزش نفت خام برنت با 3.5 درصد افزایش به بیش از 68 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام ایالات متحده 3.1 درصد صعود کرد و به 63.05 دلار در هر بشکه رسید. حمله ایالات متحده باعث افزایش قیمت طلا شد و به بالاترین سطح چهار ماه اخیر رسید. 

آمارها و ارقام نشان می دهد ذخایر نفت آمریکا به مراتب بیشتراز حد انتظار سقوط کرد. پیرو آن قیمت نفت برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت و به بیشترین مقدار سه ماهه خود رسید. خوشبینی ها پیرامون توافق تجاری چین و آمریکا و داده های اقتصادی آمریکا از این روند صعودی حمایت می کند. درحالی که پیش بینی سازمان انرژی آمریکا افت 1.7 میلیون بشکه ای را تخمین می زد موجودی ذخایر نفت آمریکا بیشتر از انتظار یعنی 5.5 میلیون بشکه کاهش یافت و به 441.4 میلیون بشکه رسید . توافق فاز یک چین و آمریکا به همراه کاهش تولید نفت اوپک چشم انداز مثبتی را در بازار نفت ترسیم می کند. تعداد حلقه چاه نفت آمریکا مجددا نزولی شده و با افت ۸ حلقه به ۶۷۷ رسیده که عامل کاهش شتاب تولید نفت در بلندمدت است

 

منبع: راشاتودی

ترجمه: ف. اسکندرخو