پایگاه خبری فولاد ایران - پس از اینکه بازارهای جهانی با بدترین وضعیت بعد از بحران مالی جهانی 2008 مواجه شدند، سازمان بهداشت جهانی از سرمایه گذاران خواسته است تا از هرگونه هراس جلوگیری کرده و روی واقعیت ها تمرکز نمایند.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی روز یکشنبه گفت: "بازارهای جهانی باید آرام شوند و سعی کنند واقعیت را ببینند." وی گفت ما باید ارقام را ببینیم، به واقعیت ها بپردازیم و به جای وحشت آنچه درست است را انجام دهیم. وحشت و ترس بدترین کار است."

به گفته ایشان، ممکن است این ویروس گسترش سریع جهانی داشته باشد، همانطور که اخیرا جان نزدیک به 3000 نفر را گرفته است. وی هشدار داد ما باید "برای بدترین وضعیت" آماده شویم، زیرا این بیماری ممکن است به یک بیماری همه گیر جهانی تبدیل شود.

به گزارش فولاد ایران، اولین مورد ویروس کرونا که با نام COVID-19 نیز شناخته می شود، در پایان سال گذشته در چین گزارش شد. از آن زمان، این ویروس در ده ها کشور گسترش یافته و تعداد موارد در خارج چین از جمله کره جنوبی ، ژاپن و ایتالیا که بیشترین عفونت را در اروپا مشاهده کرده است به شدت افزایش پیدا کرده است. رم در حال آماده سازی برای ارائه اقدامات مالی به ارزش حدود 3.5 میلیارد دلار برای کمک به اقتصاد در برابر پیامدهای این بیماری همه گیر است و امیدوار است که بروکسل قوانین مالی اتحادیه اروپا را تسهیل کند.

این ویروس در اوایل هفته جاری بازار جهانی سهام را به شدت تحت تاثیر قرار داد و با به جا گذاشتن زیان 5 تریلیون دلاری، بدترین وضعیت پس از سقوط مالی سال 2008 را رقم زد.

برخی از تحلیلگران معتقدند که وحشت در این باره غیرقابل توجیه است و این وضعیت می تواند گذرا باشد، در حالی که برخی سرمایه گذاران دیگر دلایل جدی برای نگرانی دارند.

جفری تاکر، مدیر سرمقاله انستیتوی تحقیقات اقتصادی آمریکا، معتقد است که در حال حاضر کل بخش های اقتصاد جهانی تحت فشار جدی قرار دارند.

این تحلیلگر همچنین هشدار داد که ممکن است تأثیر کلی این بیماری همه گیر برای هفته ها دیده نشود، زیرا یک تأخیر بزرگ در داده ها وجود دارد. وی گفت به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات متحده و همینطور نرخ بیکاری ضربه جدی ببیند.

منبع: راشاتودی ترجمه: ف. اسکندرخو