حمیدرضا رستگار رییس اتحادیه آهن فروشان می‌گوید: با فرارسیدن ماه محرم خرید و فروش آهن هم راکد و قیمت‌ها ارزان شد. برخی کارخانه‌ها قیمت انواع آهن را حدود ۵۰ تا ۲۵۰ تومان ارزان کردند.

نتایج نظرسنجی اتاق تعاون ایران نشان می دهد ساخت و ساز در ۱۰ شاخص اوضاع نامناسبی دارد لحاظ افت فعالیت‌ها و رشد هزینه‌ها پیدا کرده است. انتظارات منفی در جامعه سرمایه گذاران ساختمانی نسبت به آینده بیش از هر زمان دیگر تشدید شد. بخشی از این اوضاع ناشی از شیوع ویروس کرونا در ماه اسفند است و با شروع ماه محرم و صفر میزان رشد منفی ساخت و سازها نیز در این ایام بیشتر خواهد شد. آخرین وضعیت بازار آهن هم نشان می دهد کاهش ساخت و سازها قیمت آهن را ارزان کرده است.

رییس اتحادیه آهن فروشان درباره وضعیت قیمت آهن توضیح داد: با فرارسیدن ماه محرم خرید و فروش آهن هم راکد شد؛ چرا که ساخت و ساز نیز در این ایام کمتر می‌شود. در این روزها، بیشتر کارخانه های میلگرد، قیمت خود را نسبت به روز گذشته بدون تغییر اعلام کردند. برخی دیگر قیمت خود را 50 الی 250 تومان ارزان‌تر کردند.

او در ادامه درباره میلگرد ذوب آهن اصفهان گفت: نرخ میلگرد ذوب آهن اصفهان در کارخانه و بنگاه، نسبت به روز گذشته 20 تا 100 تومان ارزان‌تر شد .قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در کارخانه ،نسبت به روز گذشته 100 تا 300 تومان کمتر شد.

تیرآهن چقدر ارزان شد؟

رییس اتحادیه آهن فروشان درباره قیمت تیرآهن توضیح داد: قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در بنگاه ،نسبت به روز گذشته 10 تا 330 هزار توان و قیمت انواع ورق سیاه و رنگی، نسبت به روز گذشته 100 تا 650 تومان ارزان‌تر شد. ورق گالوانیزه ، 100 تا 200 تومان گران‌تر و ورق اکسین، کاویان و روغنی بدون تغییر اعلام شد.

رستگار درباره ارزان شدن قیمت پروفیل گفت: اکثر تولیدکنندگان قوطی پروفیل نسبت به روز گذشته 100 الی 200 تومان ارزان‌تر شد. قیمت انواع لوله (داربستی ، صنعتی) 150 الی 200 تومان ارزان‌تر و قیمت لوله مبلی و گازی بدون تغییر اعلام شد.

او در پایان گفت: قیمت نبشی، محصولات مفتولی، ناودانی و سپری هم بدون تغییر اعلام شد. قیمت پیشنهادی اکثر تولیدکنندگان شمش فولادی، نسبت به روز گذشته بدون تغییر اعلام شد.

 

انتهای پیام