حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی وضعیت فولاد در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: مشکلات کنونی حوزه فولاد ناشی از نبود سیستم رگلاتوری -تنظیم کننده- در زنجیره فولاد است.

این چهره در ادامه گفت: در این جلسه کمیته صنعت توضیحاتی درباره طرح «ساماندهی صنعت خودرو» ارائه کرد. رفع مشکلات حوزه فولاد، لوازم خانگی، شهرک‌های صنعتی و شبکه ملی اطلاعات را جزو اولویت‌های کمیته صنعت است. همچنین گزارش جامعی از وضعیت فولاد کشور نیز در جلسه امروز ارائه شد که این گزارش شامل محورهایی مانند وضعیت تولید، عرضه، قیمت فولاد در سال‌های مختلف بود.

نماینده مردم فسا در مجلس توضیح داد: مشکلات کنونی حوزه فولاد ناشی از نبود سیستم رگلاتوری -تنظیم کننده- در زنجیره فولاد است. وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه فولاد اعمال حاکمیت نمی‌کند. همچنین ایرادهای سامانه بهین‌یاب یکی دیگر از مسائل مورد بحث در جلسه امروز بود.

فیروزی درباره بررسی لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون تمپره گفت: این لایحه درباره ارائه منابع مخابراتی برای کاهش بلایا و عملیات امدادی است که در جلسه کمیسیون، بررسی شد.

این نماینده مجلس از تصویب لایحه عضویت سازمان فضایی ایران در فدراسیون بین المللی فضانوردی در کمیسیون صنایع و معادن خبر داد و گفت: همچنین لایحه موافقت‌نامه همکاری اقتصادی -تجاری بین دولت‌های ساحلی خلیج فارس نیز تصویب شد؛ این لایحه در شرایط کنونی و به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه ایران، می‌تواند در بهبود روابط اقتصادی با همسایگان اثرات مثبتی داشته باشد.

فیروزی همچنین از بررسی لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری و صنعتی در جلسه امروز کمیسیون صنایع خبر داد.

انتهای پیام