جعفر سرقینی سرپرست وزارت صمت در آیین گشایش بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان درباره تامین کلیه‌ مصالح مورد نیاز صنعت ساختمان در کشور گفت: به پشتوانه ذخایر عظیم معدنی داخلی توانسته‌ایم تمام مصالح مورد نیاز صنایع ساختمانی کشور را تامین کنیم و علاوه بر پشتیبانی صنعت ساختمان، صادرات اقلام ساختمانی را هم با جدیت دنبال می‌کنیم .

او توضیح داد: هم‌اکنون دو برابر نیاز کشور تولید مصالح ساختمانی، فولاد و غیره داریم که این امر باعث شده این وزارتخانه اقلام مورد نیاز ساختمانی را به سهولت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد . ساختمان‌سازان باید به دنبال سبک‌سازی، مقاومت و به ویژه ایمن‌سازی در مقابل زلزله و عایق‌سازی باشند .

سرقینی درباره اهمیت حمایت از فولادسازان کشور می‌گوید: حمایت اصلی از فولادسازان این است که مواد اولیه اصلی آن ها تامین و در دسترس قرار گیرد که برای تحقق این امر نیز برنامه‌ریزی لازم را انجام خواهیم داد.

سرپرست وزارت صمت در ادامه درباره صادرات محصولات فولادی و مصالح ساختمانی گفت: از میان ۱۰میلیارد دلار صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در سال گذشته، نزدیک به ۷میلیارد دلار آن مربوط به مصالح ساختمانی و فولادی بوده است و خوشبختانه ما یکی از عمده صادرکنندگان فولاد در منطقه هستیم.

 

انتهای پیام