تحلیلگران موسسه گلدمن ساکس بر این باورند که تقاضای بالای فولاد در چین امسال تولید سالانه فولاد خام آن را صعودی نگه می دارد در حالی که در سپتامبر نرخ رشد کاهش داشت. رشد تولید فولاد دنیا همچنان به لطف چینی ها ادامه دارد و در سپتامبر جاری رشد سالانه 10.9 درصدی داشته است. تقاضای مطلوب و تداوم فروش خوب کارخانه ها موجب شده محرک کافی برای افزایش تولید فولاد در چین وجود داشته باشد.

به گزارش فولاد ایران،  ماه سپتامبر روند رشد تولید فولاد چین آرام تر شد در حالی که در سایر نقاط دنیا افت 6.8 درصدی را ثبت نمود که مشابه ماه آگوست بود. البته در چین آمار سپتامبر هنوز نسبت به آگوست هم مثبت بود و رشد سالانه 0.8 درصدی داشت. خارج از چین تولید فولاد سایر تولید کننده های بزرگ آسیایی بهبودهایی داشت و تولید اروپا نیز ماه سپتامبر رشد چشمگیری داشت.

کره جنوبی و ترکیه ماه سپتامبر به روند رشد سالانه بازگشتند که به جبران آمار کاهش تولید سایر کشورها کمک کرد. تولید فولاد ژانویه تا سپتامبر ترکیه 25.9 میلیون تن بوده که از تولید آلمان کمی بهتر بود.

تحلیل گران این موسسه بر این باورند که تولید جهانی فولاد به بهبود جزیی خود ادامه می دهد البته اگر تعداد مبتلایان به کرونا روندی نزولی به خود گیرد و تقاضای فولاد رو به بهبود باشد. روند بهبود سال آینده میلادی نیز آرام خواهد بود چون بسته های محرک اقتصادی کاهش داشته اند و سرمایه گذاری در زیرساخت ها در کشورهای در حال توسعه بخش اعظم این بهبود را می گرداند.

تولید خودرو نیز سال 2020 به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و این روند منفی سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. به طوری که در آلمان و امریکا  بیش از 30 درصد افت بین ژانویه تا آگوست داشته گرچه در چین روند بهبود سریع تر شد.