افزایش-تولید-فولاد-چین-در-ماه-نوامبر-افزایش-عرضه،-قیمت-جهانی-فولاد-را-کاهش-داد

بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد خام دنیا همچنان در مسیر افزایش تولید و رکوردشکنی در سال جاری میلادی قرار دارد.

اقتصاد آنلاین - صدرا خلف؛ تولید فولاد خام و محصولات نهایی آن در ماه نوامبر، روند رو به رشدی را طی کردند.

بنا به گزارش مرکز ملی آمار چین، فولادسازان چینی در ماه نوامبر 77.62 میلیون تن فولاد خام تولید کرده‌اند که رشد 10.8 درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد. این در حالی است که رقم یاد شده نسبت به تولید 82.55 میلیون تنی ماه اکتبر، شش درصد کاهش نشان می‌دهد.

علاوه بر این فولادسازان چینی 94.24 میلیون تن محصولات نهایی فولادی در ماه نوامبر تولید کرده اند که افزایش 11.3 درصدی را طی یک سال از خود نشان می‌دهد، این درحالی است که با وجود افزایش یاد شده این میزان چهار درصد نسبت به ماه اکتبر کمتر است.

بنا به گزارش این مرکز، فولادسازان چینی در 11 ماه اول سال جاری 857.37 میلیون تن فولاد خام تولید کرده‌اند که 6.7 درصد افزایش سالیانه را نشان می‌دهد. تولید محصولات نهایی فولادی نیز با افزایش 8.3 درصدی به 1.01 میلیارد تن در بازه زمانی مذکور رسیده است. 

پیشتر موسسه تحقیقاتی MPI که وابسته به دولت چین است، اعلام کرده بود که انتظار دارد تولید فولاد خام این کشور در سال جاری به رکورد 923 میلیون تن افزایش یابد. بر این اساس با توجه به عملکرد یازده ماهه فولادسازان چینی می‌توان احتمال داد که تولید 12 ماهه فراتر از پیش‌بینی صورت گرفته خواهد بود.

بنا به گفته فعالان بازار، افزایش تولید سال جاری در نتیجه محدودیت‌های زمستانی کمتر در مناطق شمالی چین نسبت به سال گذشته بوده است. این افزایش تولید، در ماه نوامبر منجر به افزایش فشار بیشتر بر روی قیمت‌ها در بازار فولاد شد و کار را تا آنجا پیش برد که قیمت میلگرد در مناطق شرقی چین از 4690 یوان (682 دلار) دلار در ابتدای ماه نوامبر  با کاهش 860 یوانی، به 3830 یوآن در پایان این ماه رسید. قیمت ورق گرم فولادی نیز با افت 470 یوانی در طول ماه نوامبر به 3610 یوان تا پایان این ماه کاهش یافت.