Forecast-the-price-of-rebar3

قیمت میلگرد 97

کاهش چشمگیر تقاضای محصولات فولادی در اولین روزهای گشایش بازار

بر اساس گزارش های اعلامی از سوی گزارشگر فولاد تا پنجشنبه گذشته، تقاضا و نیاز بازار به واسطه هجوم تقاضاهای مضطرب پشت صف و جا مانده در طول تعطیلات نوروزی و تعطیلات بیش از نیمی از تولیدکنندگان محصولات فولادی در طول روزهای نیمه تعطیل خوب و افزایشی شنیده می شد که بر اساس آن پیش بینی قیمت میلگرد در سال 97 حکایت از افزایش برخی از محصولات میداد. اما به دلیل ادامه روند افزایش قیمت محصولات فولادی و به خصوص میلگرد ، مانند قیمت میلگرد بناب باعث شد بیشتر فروشندگان آهن خریدی مازاد بر نیازهای اضطراری خود که در  10 روز ابتدایی سال خریده بودند تا روشن شدن وضعیت بازار خرید نکنند ؛ که باعث شد در اواسط روز یازهم خرید به طور چشمگیری کاهش یابد. جو افزایشی قیمت دلار که از اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود سبب گشت؛ نقش به سزایی در افزایش محصولات فولادی داشته باشد.  اما بحث کمی پیچیده تر از افزایش یکباره محصولات فولادی بود زیرا هیچ گونه افزایشی در بازار مواد اولیه حوزه فولاد داخلی مخصوصا قراضه آهن مشاهده نشده بود و هنوز در انجماد تعطیلات نوروزی قرار داشت. و وضعیت روشن و مشخصی نداشت. درست است که در روزهای ابتدایی سال خبری از افزایش قیمت قراضه آهن گزارش نشده بود اما این در حالی بود که هنوز قیمت برخی کارخانجات مانند ذوب آهن و ... هنوز اعلام نشده بود. که برای بسیاری از فعالان بازار نگران کننده  خواهد بود.

پیش بینی قیمت میلگرد در سال 97 و مروری بر قیمت شمش

پیش بینی قیمت میلگرد در سال 97با توجه به نوسان گیری و نوسانات زیاد حوزه های فولاد سبب شد در روزهای تعطیل قسمت های بالایی زنجیره تامین مانند بازار شمش القایی ؛نوسانات شدید و کاهش یکباره تقاضا راتجربه کند این در حالی است که ۱۰ روز اخیر شاهد قیمت نوسانی و انفجاری برخی محصولات مانند قیمت میلگرد ساده و قیمت میلگرد شاهرود ؛ باشیم. و با توجه به عقب نشینی دستوری قیمت دلار بدون شک رکود نسبی و فرسایشی شدن بازارهای فولادی در داخل ایران دور از انتضار نخواهد بود. شاید پیش بینی در این حوزه کمی زود باشد اما بدون شک نوسانات و نیاز داخلی تاثیرگذارترین عامل علاوه بر نوسانات قیمت دلار بر روی بازار شمش القایی و.... خواهد داشت. اما در روز گذشته شاهد افزایش قیمت قراضه آهن بودیم اما تعداد این خرید ها بسیار محدود بوده و افزایشات اعلامی نیز چندان به چشم نمیخورد و تنها شاهد افزایش 10 تومنی برای این بازار بودیم.

نوسانات قوطی پروفیل و پیش بینی بازار آتی

بازار قوطی و پروفیل هنوز به صورت رسمی بازگشایی نشده اند اما بر اساس گزارشات اعلامی با توجه به تعداد محدودی از خریدها که در مبادی قانونی گزارش شده بود  ؛ بازار قوطی و پروفیل شاهد افزایش ۶۰ الی ۱۰۰ تومانی نسبت به آخرین قیمت های ثبت شده در اسفند ماه سال گذشته بودیم. هفته های ابتدایی سال بازار تقریبا تعداد خریدهای زیادی را تجربه نخواهد کرد و دفاتر منتظر ثبات و مشخص شدن وضعیت بازارها خواهند بود . اما بر اساس گزارش های اعلامی از سوی بنادر ایران شاهد افزایش 100 تومانی قیمت ها برای قیمت ورق روغنی قزاق هستیم که با توجه به قیمت 3300 تومانی آن هنوز مشتریان زیادی ندارد. از دیگر نوسانات اعلام شده در گزارشات می توان به ورق ۲ میلی سیاه با قیمت ۲۹۳۰۰ ریال و ۱/۵ میلی سیاه با قیمت ۳۳۰۰۰ ریال اشاره کرد. این سری از قیمت به دلیل ثبت نشدن سفارش از سوی خریدان هنوز به رسمیت شناخته نشده است اما چندی نمی گذرد که علاوه بر قبول قیمت ها شاهد رشد چشمگیر قیمت واردات محصولات فولادی به دلیل نوسانات ارز خواهیم بود.

پیش بینی قیمت میلگرد در سال 97 و نوسانات میلگرد کارخانجات مختلف

پیش بینی قیمت میلگرد در سال 97با توجه به این نوسانات قیمت میلگرد سایر کارخانجات نیز افزایش داشته اند به عنوان مثال میلگرد تیکمه داش و میلگرد ظفر بناب تا میزان افزایش 120 تومانی را شاهد بودند. ظاهرا با توجه به افزایش قیمت دلار , محصولات اولیه و افزایش قیمت فولاد بدون شک افزایشی چشمگیر را برای محصولات فولادی تجربه خواهیم کرد. همانطور که در پایان سال 96 مشاهده کردید سیگنال های زیادی برای افزایش بازار فولاد مشاهده می شد. اما به دلیل فرصت نیافتن و آغاز تعطیلات نوروزی فرصت چندنی برای افزایش قیمت ها به همراه نداشتیم . اما با گشایش بازار افزایش قیمت برای سایر برند ها مانند برند روهینا و دیگر کارخانه ها را تجربه خواهیم کرد.