مزایا و معایب سقف عرشه فولادی

مزایای ورق عرشه فولادی

مزایای استفاده از ورق عرشه فولادی این ورق‌ها به دلیل مزایای بی‌نظیری که دارند از محبوبیت زیادی برخوردادر هستند. از مهمترین مزایای این سقف‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

وزن سبک

وزن کم این عرشه‌ها باعث شده است تا وزن مرده سقف کاهش یابد و 30 الی 40 درصد در مصرف فولاد اسکلت ساختمان صرفه‌جویی شود. همچنین، مصرف میلگرد تا 70 درصد کاهش می‌یابد که این امر موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. از مزایای دیگر این عرشه می‌توان به حذف میلگردهای کششی، کاهش وزن اسکلت ساختمان و صرفه‌جویی در مصرف بتن اشاره کرد.

استاندارد بودن ورق‌های عرشه فولادی

این عرشه‌ها کاملا مطابق با استانداردهای روز دنیا ساخته شده‌اند و مورد تایید مرکز تحقیقاتی مسکن هستند. این عرشه‌ها در برابر آتش‌سوزی مقاوم هستند و تا 3 الی 5 ساعت می‌توانند دوام بیاورند. همچنین، دیافراگم این سقف‌ها کاملا یک‌پارچه بوده و لرزش سقف را هنگام زلزله به حداقل می‌رسانند.

سرعت نصب بالا

سرعت نصب این عرشه‌ها تقریبا 12 الی 14 برابر سرعت نصب سقف‌های قدیمی و بتنی است. از آنجایی که این عرشه‌ها نیازی به قالب‌بندی ندارند، می‌توان فرایند بتن‌ریزی را خیلی زود آغاز کرد. اگر از نیروی کار حرفه‌ای استفاده شود در روز می‌توان 600 الی 1000 متر از این سقف‌ها را در کنار هم قرار داد. توصیه می‌شود قبل از خرید این محصولات به مشخصات آن‌ها کاملا توجه کنید. معمولا، این مشخصات هنگام خرید در لیست قیمت‌ها اعمال می‌شوند که به نوع محصول، جنس، کیفیت، حالت، استاندارد و غیره اشاره دارد. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیار شما گذاشته باشد.

 مزایا و معایب سقف عرشه فولادی

معایب سقف عرشه فولادی

گفته شد که سرعت نصب عرشه فولادی بسیار سریع است. این حرف در صورتی درست است که نیروی کاملا متخصص در انجام آن فعالیت کنند. عرشه فولادی از مصالحیست که از ورود آن به صنعت ساختمان سازی ایران چند سال بیشتر نمی گذرد و به نوعی برای بیشتر متخصصان، جدید است. به همین جهت برای نصب آن ها ممکن است که همکاری با یک نیروی متخصص بیشتر از قبل تلاش کنید. در کنار این مورد باید به تولید و عرضه این نوع از سقف ها توجه کنید. به دلیل جدید الورود بودن آن ها ممکن است که حتی برای تهیه عرشه فولادی به مشکل بر بخورید که خوشبختانه مجموعه شهرآهن برای آن راه حل عالی ارائه داده است. در نهایت این نکته قابل عرض است که جنس عرشه فولادی همانطور که مشخص است از فولاد گالوانیزه است. در گذر زمان فولاد زنگ می زند (حتی اگر گالوانیزه باشد) و باید راهی برای کم شدن خسارت وارده بیابید.

مجموعه شهرآهن ارائه دهنده انواع محصولات و انواع آهن آلات به بازار داخلی ایران است. شما مخاطبان می توانید با همراهی این مجموعه از بهترین خدمات و امکانات شهرآهن بهره مند شوید. همین حالا اقدام تصمیم خود را نهایی کنید و برای سفارش انواع عرشه فولادی اقدام بفرمایید.