راهنمای خرید ورق سیاه

اگر قصد خرید ورق سیاه دارید، پس این مطلب از شهرآهن را از دست ندهید. این مطلب برای شماست تا در اصل یک راهنمای خرید ورق سیاه باشد و با مطالعه آن، با نکات مهم در خرید ورق سیاه آشنا می شوید. اگر برای شما سوال است و می خواهید بدانید ورق سیاه چیست، می توان گفت که ورق سیاه یک مقطع فولادی تخت و تیره رنگ است که از فولاد کربنی ساخته می‌شود. برای ساخت ورق سیاه از اسلب استفاده می کنند. اسلب هایی که گریدهای مختلف فولادی دارند و متداول ترین آنها گریدهای St52 یا St37 است.
ورق سیاه تنها از طریق فرایند نورد گرم تولید می‌شود. در آغاز فرایند نورد گرم، اسلب با ضخامت 300-110 میلی‌متر وارد کوره پیش گرم شده و تا حرارت مشخصی گرم می‌شود. سپس برای این که لایه اکسید تشکیل شده روی اسلب از بین برود و کیفیت ورق سیاه پایین نیاید، روی آن جریان آب با فشار بالا اعمال می کنند. در مرحله بعدی اسلبی که کمی خنک شده، وارد قفسه نورد شده و با عبور از بین تعدادی غلتک، به تدریج ضخامت آن کم شده و به حد موردنظر می رسد.
در مرحله نورد اصلی، ضخامت و ابعاد ورق دائم کنترل می شود. مرحله آخر فرایند تولید ورق سیاه، مرحله خنک کاری است که طی آن دمای ورق تولید شده را به مرور و در مجاورت هوا، کاهش می دهند. پس از آن ورق برش خورده و به صورت کویل یا شیت بسته‌بندی و انبار می شود.

نکات مهم قبل از خرید ورق سیاه چیست؟

نکات مهم قبل از خرید ورق سیاه چیست؟

برای خرید هر محصولی باید اصولی را رعایت کرد تا خرید مناسبی داشته باشید. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در خرید ورق سیاه و بطور کلی آهن آلات دچار ضرر شده اند و نتوانسته اند خرید مناسبی انجام دهند. داشتن اطلاعات و رعایت نکات خرید به خصوص در حوزه آهن آلات بسیار حائز اهمیت است. اگر شما اطلاعات کافی درباره خرید ورق سیاه ندارید، این مطلب و دیگر مطالب سایت شهرآهن را مطالعه نمایید.
در صورتی که نیاز به راهنمایی و مشاوره در این رابطه دارید می توانید بر روی کارشناسان فنی شهرآهن حساب کنید و توسط شماره تماس های موجود در سایت شهرآهن با آنها ارتباط برقرار کنید.

خرید ورق سیاه از چه کارخانه هایی خوب است؟

کارخانه های فولاد متفاوتی هستند که ورق سیاه تولید می کنند. خوشبختانه ورق سیاه از جمله محصولات فولادی است که در کارخانه های داخلی به طور عمده تولید می شود. همانطور که می دانید در هر یک از این کارخانه ها از مواد اولیه متنوعی استفاده می شود. آلیاژهای مختلفی برای تولید ورق سیاه وجود دارد و هر کارخانه نوعی از آنها را برای تولید این محصول انتخاب می کند.
از جمله کارخانه های مختلفی که تولید کننده ورق سیاه در داخل کشور هستند، می توان به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، کارخانه فولاد کاویان، کارخانه فولاد اکسین اهواز و مجتمع فولاد گیلان اشاره کرد. سایت شهر آهن با داشتن ورق سیاهی تولیدی از هر یک از این کارخانه ها خرید را برای شما راحت کرده است. شما می توانید به صورت اینترنتی از طریق سایت شهرآهن اقدام به خرید آهن آلات از کارخانه مد نظر خود بپردازید و برای استعلام قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان و سایر کارخانه های معتبر و به نام با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.
هنگام خرید توجه به کارخانه تولید کننده ورق سیاه و داشتن اطلاعاتی از آن کارخانه می تواند به شما در انتخاب محصول فولادی مناسب کمک کند.

آیا تنوع محصول ورق سیاه زیاد است و انتخاب آن سخت؟

آیا تنوع محصول ورق سیاه زیاد است و انتخاب آن سخت؟

گرید ورق سیاه تعیین‌کننده کاربرد آن است، چرا که ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی هر گرید، کاربرد ورق سیاه در صنعت و ساختمان سازی را تعیین می کند. این ورق ها به دو دسته کویل یا کلافی و همچنین شیت، برگی یا فابریک تقسیم می شوند. تقسیم بندی مهمی که باید به آن توجه داشت از نظر کاربرد است که ورق سیاه را می توان در دو دسته ورق سیاه صنعتی و ورق سیاه معمولی جای داد.
شما باید بدانید که از کدام نوع ورق می‌خواهید استفاده کنید. همانطور که مشخص است ورق های صنعتی کاربرد صنعتی دارند. در این نوع از ورق ها از کربن کمی استفاده می شود تا انعطاف پذیری بالایی داشته باشند. ورق سیاه معمولی نسبت به نوع صنعتی انعطاف پذیری کمتری دارد و مطابق با استاندارد ۳۷ ts تولید می شود.
سایت شهرآهن خرید را برای افراد راحت کرده است، در شهرآهن می توان به راحتی و با یک کلیک تمام اطلاعات و جزئیات ورق تولیدی توسط هر کارخانه را مطالعه نموده و سپس خرید خود را انجام دهید.

چند کارخانه ورق سیاه تولید می کنند

چند کارخانه ورق سیاه تولید می کنند

تعداد کارخانه های تولید کننده ورق سیاه در ایران کم نیست و بیشتر آن‌ها در مرکز و جنوب کشور مستقر هستند؛ اما در شمال کشور نیز ما دارای کارخانه فولاد هستیم. این کارخانه ها در تلاشند تا در این اوضاع تحریم وضعیت بازار را بهبود بخشیده و اوضاع را راحت تر کنند. کارخانه‌های تولیدکننده ورق سیاه در ایران عبارتند از: فولاد مبارکه اصفهان، فولاد صبا اصفهان (زیرمجموعه فولاد مبارکه)، فولاد کاویان اهواز، اکسین اهواز، نورد و لوله اهواز، نورد فولاد گیلان، فولاد درخشان اراک، مجتمع فولاد خرم‌آباد و نورد و تولید قطعات فولادی.
تمامی این کارخانه ها، ورق سیاه خود را هم به صورت رول و هم به صورت شیت ارائه می دهند، اما تنوع ضخامت در محصولات برخی از آنها بیشتر بوده و به علت تفاوت در عرض و طول، وزن ورق سیاه با ضخامت مشابه که توسط هر کارخانه تولید شده، با دیگری تفاوت دارد. ورق سیاه در عرض های 1000، 1250، 1500 و 2000 میلی متر تولید می شود.