میلگرد ترانس چیست؟

میلگرد ترانس هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ کاربرد با انواع میلگرد های دیگر همچون میلگرد ساده و آجدار متفاوت است. میلگرد ترانس در قطر ۱۰ الی ۶۰ میلی متر و در شاخه های سه الی شش متری تولید می شود و بسته به نوع تولید آن، نام های متفاوتی نیز دارد. به عنوان مثال یکی از انواع میلگرد ترانس با نام ترانس تک پولیش شناخته می شود، که دارای سطحی صاف و براق است. منظور از تک پولیش بودن برای این میلگرد این است که سطح آن ناصاف بوده و سپس به وسیله پولیش دادن صاف و براق می شود. اما نام های دیگر میلگرد ترانس از جمله ترانس دو پولیش، ترانس کششی، ترانس سنگ خورده، ترانس بلبرینگ خور، ترانس مفتول، تسمه ترانس، چهار پهلو ترانس و شش پر نیز وجود دارند که هر کدام از آن ها کاربرد های خاص خود و ویژگی های فنی و ظاهری مخصوص به خود را دارند. ما در ادامه این مقاله به صورت مفصل در مورد هر کدام از این میلگردها و کاربرد آن ها صحبت خواهیم کرد. مجموعه شهر آهن یا ارائه انواع خدمات و اطلاعات، سعی در دادن بهترین خدمت رسانی به مشتریان خود را دارد. شما می توانید تمام اطلاعات لازم در رابطه قیمت میلگرد زاگرس و تمام آهن آلات شهرآهن را از طریق سایت این مجموعه دریافت کنید.

میلگرد ترانس چیست؟

از میلگرد ترانس چه می دانید؟

میلگرد ترانس برعکس میلگردهای معمولی که برای صنعت ساخت و ساز و بتن ریزی مورد استفاده قرار می‌ گیرند، دارای جلوه های زیبایی منحصر به فردی است و در کنار این سطح زیبا و صیقلی خود دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی نیز است. به همین جهت نیز در مقایسه با میلگردهای دیگر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. تمام مزایای ذکر شده برای میلگرد ترانس متعلق به تمام دسته های این میلگرد هستند، و انواع میلگرد ترانس که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا خواهیم شد همگی دارای ظاهر زیبا و مقاومت بسیار بالا هستند، اما از لحاظ قطر و از لحاظ طول شاخه با یکدیگر متفاوت هستند. همین تفاوت نیز باعث کاربردهای متفاوت این میلگرد می شود. در کنار تمامی مزایای میلگرد ترانس، بزرگترین عیب این میلگرد قیمت بالاتر آن نسبت به میلگرد های معمولی است، که البته در صورتی که مشتری خرید خود را به صورت مستقیم از کارخانه انجام دهد می تواند این محصول را با قیمت های مناسب تری خریداری کند.

از میلگرد ترانس چه می دانید؟

با انواع میلگرد ترانس آشنا شوید

  • از جمله انواع متفاوت میلگرد ترانس می توان به میلگرد ترانس تک پولیش اشاره کرد، که کاملا مناسب برای ساخت قطعات پمپ های آب و نفت است. این میلگرد با روش نورد گرم تولید می شود و ظاهری براق و شفاف دارد.
  • میلگرد ترانس دو پولیش نیز همچون میلگرد قبلی با استفاده از روش نورد گرم تولید می شود و با استفاده از پولیش سطح آن براقیت بسیار زیادی پیدا می کند. سطح براق این میلگرد نسبت به میلگرد ترانس تک پولیش بسیار بیشتر است.
  • نوع دیگر میلگرد ترانس، متعلق به میلگرد ترانس کششی و یا روغنی است، و همانطور که از نام این نوع میلگرد نیز پیداست روش تولید آن به صورت کششی و یا به صورت روغنی است.
  • نوع دیگری از میلگرد ترانس با نام میلگرد ترانس بلبرینگ خور شناخته می ‌شود. این میلگرد قابلیت بلبرینگ شدن دارد و کیفیت بسیار بالا و سطح براق آن نیز موجب محبوبیت زیاد آن شده است.
  • بلبرینگ مفتول نیز یکی دیگر از بلبرینگ های ترانس است که ضخامت کمی دارد و در سیم کشی، در تولید فنر و تولید انواع سیم مفتول کاربرد زیادی دارد.

مزایای میلگرد ترانس

یکی از مزایای بسیار مورد توجه میلگرد ترانس ظاهر همیشه براق آن است. در صورتی که این میلگرد برای مصرف، تحت ماشینکاری شدید قرار بگیرد، همچنان باز هم ظاهر براق خود را حفظ می کند. مزیت دیگر میلگرد ترانس خاصیت نشکن بودن آن است. برخی از انواع این میلگرد که با نام میلگرد دو پولیش نیز شناخته می شوند دارای حالت آیینه ای شکل و بسیار براق هستند و در صنعت معماری در مکان هایی که نیاز به استفاده از فلز آینه شکل باشد بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این میلگرد در عین براقیت بسیار بالای خود، نشکن نیز است. یکی دیگر از مزیت های میلگرد ترانس تنوع سایز بندی بالای آن است. همین مسئله نیز باعث شده است تا سایز بندی های مختلف این میلگرد در یک وسیله اما با کاربردهای متفاوت مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال از این میلگرد برای ساخت قفل کوچک تا ساخت نما های بزرگ و نرده های بزرگ در پروژه‌های عمرانی میتوان استفاده کرد.

معایب میلگرد ترانس

معایب میلگرد ترانس

همانطور که قبلا هم به معایب میلگرد ترانس اشاره کرده‌ ایم، در واقع بزرگترین عیب این میلگرد قیمت بالاتر آن نسبت به انواع دیگر است. به دلیل اینکه میلگرد ترانس دارای سطح صاف و صیقلی و براقی بوده و در در کنار آن مقاومت بسیار بالایی نیز دارد، قیمت آن نیز کمی بیشتر بوده و خریدار باید هزینه‌ های بیشتری بابت آن پرداخت کند.البته خرید میلگرد ترانس از خود تولید کننده باعث می شود تا هزینه خرید آن برای مشتری کمتر تمام شود و مشتری بتواند با قیمت کمتری این محصول را خریداری کند. لذا شما می توانید برای خرید میلگرد ترانس در انواع مختلف از طریق وب سایت بزرگ فروشگاهی شهرآهن اقدام نمایید. این وب سایت فروشگاهی به عنوان نمایندگی مجاز بسیاری از کارخانجات فولاد کشور این میلگرد را به صورت عمده و با قیمت کارخانه در معرض فروش برای مشتری قرار داده است.


مراحل ساخت میلگرد ترانس

در اصل روش تولید میلگرد ترانس روش ریخته گری است. در ابتدا میلگرد ترانس توسط فرآیند نورد گرم با سطح ناصاف تولید می شود و سپس سطح آن با پولیش صاف و براق می شود. پولیش کردن سطح میلگرد ممکن است در یک مرحله و یا دو مرحله انجام پذیرد. کارخانه های مختلفی از جمله کارخانه ذوب آهن اصفهان و یا کارخانه فولاد ظفر بناب میلگرد ترانس را به وسیله ریخته گری و نورد گرم تولید می کنند. یکی دیگر از کارخانجات مطرح کشور که در زمینه تولید میلگرد ترانس بسیار موفق عمل کرده است کارخانه فولاد خراسان و یا کارخانه نیشابور است. انواع مختلف این میلگرد که به ذکر نام و کاربرد آن ها پرداخته ایم به وسیله فرایند ریخته گری و نورد گرم تولید می شوند. البته نوعی از میلگرد نیز وجود دارد که به وسیله روش کششی و روغن نیز تولید می شود. کارخانجات نامبرده در زمینه تولید این نوع میلگرد نیز بسیار موفق عمل کرده‌ اند.