توری فرنگی چیست

توری های فرنگی از مفتول گالوانیزه سرد و گرم ساخته شده اند. برای تولید توری فرنگی، ورقه های فولادی را در حوضچه ها می گذارند که این حوضچه ها، حاوی ترکیبات روی هستند به همین خاطر یک لایه از جنس روی، روی این ورقه ها ایجاد می شود. سپس ورقه ها را با استفاده از دستگاه توری فرنگی و روش های کششی یا برش، به شکل توری در می آورند. وجود لایه روی، بر روی این ورقه ها باعث می شود در برابر زنگ زدن مقاوم شوند به همین خاطر مناسب مکان های مرطوب است . مقاومت بالا، زیبایی ظاهری، تنوع بالا و ضد زنگ بودن ویژگی های توری های فرنگی است به همین خاطر مهندسان برای ساخت دیوار و ستون ها و کار هایی که کیفیت و زیبایی اهمیت دارد از توری فرنگی استفاده می کنند. در این مقاله به بررسی توری فرنگی می پردازیم. برای اطلاع از قیمت توری در انواع گوناگون با شهر آهن همراه باشید. 

توری فرنگی چیست؟

مشخصات توری فرنگی

توری فرنگی دارای شبکه های شش ضلعی است که به آن چشمه گفته می شود. چشمه های توری فرنگی تنوع زیاد ابعاد دارد که هر کدام برای مصرف خاص خود استفاده می شود. توری فرنگی گالوانیزه گرم و سرد، انواع توری فرنگی است که مشخصات متفاوتی دارند که در ادامه به آن می پردازیم:

  • توری فرنگی گالوانیزه گرم: توری هایی فرنگی که برای تولید آن از نورد گرم استفاده شده، توری فرنگی گالوانیزه گرم است که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد به همین خاطر در فضا باز استفاده می شود.
  • توری گالوانیزه سرد: توری های فرنگی که برای تولید آن از نورد سرد استفاده شده، توری فرنگی گالوانیزه سرد است که مقاومت زیادی در برابر رطوبت، آفتاب و... ندارد به همین خاطر زیاد طرفدار ندارد.

توری های فرنگی به صورت طاقه یا رول تولید می شوند. توری فرنگی یک نوع فنس است که چشمه های شش ضلعی آن در دو نوع تولید می شوند. در نوع اول، توری با چشمه هایی به ابعاد یک تا یک و نیم اینچی تولید شده است که به چشمه های چهار سانت معروف است و در نوع دوم، چشمه ها به ابعاد دو اینچ تولید شده است که به چشمه های پنج سانت معروف است. طول توری های فرنگی 20 متر و عرض آن در سه سایز 120، 150و 180 سانتی متری است. هرچه سایز چشمه کوچکتر و عرض توری بیشتر باشد میزان ورقه مورد استفاده برای تولید توری افزایش می یابد که باعث افزایش قیمت محصول می شود. برخی از افراد فکر می کنند توری مرغی همان توری فرنگی است اما تفاوت توری مرغی و فرنگی در جایگاه خود قابل بررسی  است و خالی از لطف نخواهد بود.

مشخصات توری فرنگی

کاربرد توری فرنگی

توری فرنگی کاربرد های متنوعی دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

  • کاربرد توری فرنگی در سوله سازی: زمانی که سوله ساخته می شود باید سقف آن عایق بندی شود. برای عایق کاری سقف سوله از توری فرنگی استفاده می شود.
  • کاربرد توری فرنگی در ساخت و ساز: از توری فرنگی برای حصار کشی ساختمان، برج ها، محوطه های ورزشی، ترمینال، فرودگاه و ... استفاده می شود.
  • کاربرد توری فرنگی در دامپروری و کشاورزی: شما می توانید برای حصار کشی باغ و باغچه خود و هم چنین حصار کشی محوطه های نگهداری دام و... از توری های فرنگی استفاده کنید.
  • کاربرد توری فرنگی در ساخت مجسمه: توری های فرنگی به خاطر انعطاف بالایی که دارند برای ساخت مجسمه و بنای آهنی استفاده می شوند.

شهر آهن یک فروشگاه اینترنتی است که سابقه زیادی در زمینه تامین و توزیع در صنعت فولاد کشور دارد. در وبسایت شهر آهن انواع توری فرنگی با کیفیت وجود دارد که شما با مراجعه به این وبسایت می توانید لیست قیمت و مشخصات محصول مورد نظر خود را مشاهده و خیلی راحت خرید کنید. هم چنین مجموعه شهرآهن با مشاوران متخصص آماده ارائه انواع خدمات به شما هستند.