نحوه بستن گابیون

توری گابیون چیست؟ این توری ها قفس هایی هستند که کاربردهای بسیاری دارند. از این محصولات می توان برای ایجاد نرده، حصار و یا دیوار استفاده کرد. این محصول منعطف است و جهت حفظ ثبات شیب و جلوگیری از فرسایش در ساخت و سازها به کار برده می شود. از آنجایی که این محصول بسیار کاربردی و مناسب است، نحوه بستن گابیون را در ادامه برای شما ذکر می کنیم.
در ابتدا برای بستن و نصب گابیون ها می توان از مفتول های گالوانیزه یا مفتول های پلاستیکی، افزون بر مفتول های روکش دار PVC استفاده کرد که بسیار محکم هستند. پس از آن مکانی را که برای نصب توری گابیون در نظر گرفته اید را اندازه گیری کنید و متناسب با آن اندازه توری مفتولی مورد نظر خود را خریداری کنید. جنس توری مفتولی که می خرید باید با محیط نصب آن از لحاظ آب و هوایی متناسب باشد، برای مثال در محیط هایی که رطوبت هوا زیاد است نباید گابیونی بخرید که در مدت زمان کوتاه دچار زنگ زدگی شود.
همچنین از سیم های روکش داری برای متصل کردن قسمت ها و واحدهای خالی به یکدیگر استفاده می شود، این سیم ها برای بالا بردن سطح ایمنی سازه بسیار کارآمد هستند. البته در کنار این سیم های روکش دار مصالح دیگر مثل سیم و مفتول برای ساخت توری گابیون نیاز است. سیم های روکش دار به کار رفته در گابیون باید دارای روی باشند تا خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد خود را در محیط های گوناگون ارائه دهند.

طراحی گابیون

از آن جایی که انواع گابیون سبب استحکام بیشتر سازه های مختلف شده و ریسک تخریب آن ها را به حداقل می رساند، باید در انتخاب و طراحی آن بسیار دقت کرد. با اینکه توری های سنگی عملکرد ساده ای دارند اما کاربردهای آن ها به وفور مشاهده می شود. عملکرد این محصولات این چنین است که از طرفی به زمین وصل می شوند و از طرف دیگر نیروی حاصل از فشار و وزن اجسام درون خود را (که معمولا شامل سنگ و کلوخ و یا شیشه و.. می باشند) به زمین انتقال می دهد. به این ترتیب سازه مورد نظر ریزش نمی کند و محکم به زمین وصل می شود.
از یاد نبرید که با توجه به مکانیسم ساده آن ها، باز هم از لحاظ نصب و اجرا به افراد حرفه ای و همچنین گابیون های مستحکم و شکل پذیر نیاز است. میزان باری که گابیون ها باید تحمل باید به طور دقیق محاسبه شود تا فرایند های مورد نیاز برای نصب درست آن انجام شود و بنابراین از ریزش و تخریب سازه جلوگیری می شود.
طراحی گابیون از این رو حائز اهمیت است که خود گابیون در اکثر مواقع علاوه بر ایجاد استحکام خاصیت زیباسازی محیط را دارد، بنابراین نحوه بستن گابیون اهمیت زیادی دارد  زیرا باید بسیار زیبا و حرفه ای انجام شود تا کاربردی تر باشد.

نحوه بستن گابیون

مزایای توری گابیون

واژه گابیون که به دست آمده از لغت ایتالیایی است و به معنای قفس وسیع است برای مصارف بسیار مختلفی استفاده می شود و معمولا درون آن را با سنگ و شن و غیره پر می کنند. از موارد کاربردی این توری به ایجاد پوشش برای زیر آبراهه ها، مستحکم کردن بناهای نه چندان مقاوم، کنترل کردن دیوار های سنگی و بلند، برای حصار کشی و ایجاد حفاظ می توان اشاره کرد. البته می توان از این توری های فلزی برای زیبا سازی نمای خارجی ساختمان نیز استفاده کرد، امروزه این روش (به خصوص در ساختمان های کشورهای دیگر) بسیار به کار می رود.
این محصولات را باید از لحاظ استحکام، انعطاف پذیری، مقرون به صرفه بودن ، کیفیت آن و شکل پذیر بودن مورد بررسی قرار داد. البته از خصوصیات بارز این محصول نسبت به بقیه مصالح، به صرفه بودن آن از لحاظ اقتصادی است. شما می توانید توری گابیون، توری فرنگی، توری استیل، توری پلاستیکی و... را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شهرآهن بخرید.