توری مش یک نوع توری مفتولی است که از میلگرد های فولادی برای ساخت آن استفاده می شود. میلگرد های فولادی به صورت طول و عرض که در حالت زاویه قائمه هستند به یکدیگر متصل می شوند. به این صورت که میلگرد های فولادی افقی را روی میلگرد عمودی قرار می دهند و با جوش نقطه ای به هم وصل می کنند. توری مش مقاوم است و انواع مختلفی دارد. از توری مش در صنعت ساختمان سازی، صنعت کشاورزی و... استفاده می شود. بیشترین کاربرد توری مش در صنعت ساختمان است مثلا برای استحکام بتن در ساختمان از مش های فلزی استفاده می کنند. استحکام، مقاومت، استفاده بهینه در مصرف میلگرد، قیمت مناسب و ضدزنگ بودن توری مش باعث شده است که بین مهندسان محبوبیت زیادی داشته باشد. ما در این مقاله از شهرآهن سعی داریم توری مش و انواع آن را توضیح دهیم با ما همراه باشید.

فرآیند تولید توری مش

توری مش ساختار شبکه ای دارد که شکل شبکه ای توری مش، از بافتن یا جوش به وجود می آید. برای تولید توری مش دو روش داریم. در روش اول به وسیله شیت ها و ورقه ها انجام می شود. ابعاد این شیت ها 6در2 متر و 20 سانت است. برای ساخت این توری ها از مفتول ساده یا آجدار و میلگرد سیاه کربن، ضد زنگ یا گالوانیزه استفاده می شود. اگر از مفتول سیاه کربن در ساخت توری مش استفاده شود، انعطاف پذیری آن کم می شود. روش دوم تولید توری مش، روش اتوماتیک است. در این روش از مفتول گالوانیزه یا سیاه استفاده می شود. در این روش ضخامت مفتول و نوع دستگاه و مکانی که توری مش در آن استفاده می شود باید تعیین شود. پس از مشخص کردن این موارد، توری را در دستگاه قرار می دهند و انحناهای آن را اصلاح می کنند سپس روکش گیری می شود. پس از روکش گیری در صورت نیاز رنگ آمیزی می شود.

فرآیند تولید توری مش

انواع توری مش

توری مش با توجه به مفتولی که در ساخت آن استفاده شده است دسته بندی می شود. توری مش مفتولی، توری مش مشبک، توری مش گالوانیزه انواع توری مش است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

  1. توری مش مفتول آهنی: این توری ها استحکام بالایی دارند و به صورت آجدار و ساده تولید می شوند. این نوع توری را به وسیله جوش مقاومتی به هم وصل می کنند.
  2. توری مش مشبک: توری مش مشبک نوعی توری فولادی است که به صورت شبکه های ریز و درشت از فولاد افقی و عمودی که روی هم قرار گرفته است، ساخته می شود. توری مش مشبک را به دو روش شیت و ورقه ای تولید می کنند. توری مش مشبک در ابعاد مختلفی است و برای حصارکشیدن، ایجاد سقف های کامپوزیت، کانال سازی برای سقف مترو، ساخت تونل، ساخت شبکه های آبرسانی و... استفاده می شود.
  3. توری مش گالوانیزه: توری مش گالوانیزه با استفاده یک مجموعه مشبک از مفتول های با روکش گالوانیزاسیون به روش گرم تولید می شود. مقاومت در برابر رطوبت و زنگ زدن، انعطاف پذیر بودن ویژگی توری مش گالوانیزه است.
  4. توری مش فلزی: این توری از جنس مفتول است و از طریق اتصال میلگرد های فولادی به صورت تار و پودی، تولید می شود. توری مش فلزی برای مسلح سازی بتن ها، حصار کشی، صنعت معماری و دکوراسیون،صنعت معدن و صنعت کشاورزی و... کاربرد دارد.

انواع توری مش

شهرآهن تولیدی توری مش

همانطور که در مطالب بالا گفتیم توری مش کاربرد گسترده ای دارد پس باید توری مش با کیفیت تهیه شود. پیشنهاد ما به شما شهرآهن است. شهرآهن یک فروشگاه اینترنتی با سابقه در صنعت فولاد کشور است. هم چنین شهر آهن یکی از بهترین تولیدی توری مش در کشور است. شما می توانید با مراجعه به وبسایت شهرآهن انواع توری مش با کیفیت را مشاهده و خرید نمایید.