استرات در سوله چیست

استرات یکی از لوازم سوله است که آن را با نام عمومی کلاف افقی نیز می ‌شناسند، چرا که به عنوان اجزای طولی افقی در سوله ها به کار می روند. در این مقاله قصد داریم موضوع استرات در سوله چیست را مورد بررسی قرار دهیم. همچنان برای بالا بردن اطلاعات خود در زمینه های مختلف همچون دانستن اینکه حواله میلگرد چیست؟ یا قیمت میلگرد و ... دیگر مقالات ما را مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله از شهرآهن همراه ما باشید.

کاربرد استرات در سوله

وظیفه اصلی استرات ها متصل کردن قاب های اصلی سوله به یکدیگر است، علاوه بر موردی که گفته شد استرات ها را می توان به عنوان یک مهار طولی به کار برد، چرا که هنگامی که استرات ها را به ستون های قاب متصل می کنند و طول موثر کمان آن را در اطراف محور ضعیف ستون به صورت چشمگیری کاهش می دهند، از طرفی پایداری و استحکام ستون را در برابر کمانش تقویت می کنند. شاید این نکته جالب به نظر برسد که اغلب مقاطع قوطی شکل به عنوان استرات ها به کار می برند و هدف از طراحی آن ها نیروهای محوری است. در خصوص نحوه اتصال استرات ها به ستون باید بگوییم که اکثر آن ها به صورت مفصلی به ستون متصل می شوند. شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که تفاوت گیرت با استرات چیست؟. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که عمده تفاوت این دو، در نحوه عملکرد آن ها است‌. مقطع و نحوه اتصال استرات ها به گونه ‌ای طراحی می‌ شوند که برای این که نیروهای جانبی را انتقال دهند در راستای طول سوله قرار می‌ گیرند درحالی که گیرت ها به عنوان نگهدارنده دیوارهای سبک شناخته شده ‌اند و در مقابله با نیروهای باد برای عملکرد قاب خمشی طراحی شده‌اند.

کاربرد استرات در سوله

جنس استرات در سوله

جنس استرات در سوله باید به حدی مستحکم باشد که بتواند دو قاب سوله در نقاط مختلف به شکلی متوالی و متقارن به هم وصل کند. جنس استرات در سوله از لوله های محکم است. برای خرید لوازم و قطعات سوله به وب سایت شهرآهن مراجعه کنید. شهرآهن فروشگاه اینترنتی معتبری است که عرضه کننده بهترین و مرغوب ترین لوازم سوله است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب شهرآهن در ارتباط باشید.