نکات اجرایی سوله

متخصصان و مهندسان در زمینه اجرای سوله ملزم به رعایت نکاتی هستند و لازمه ورود به مرحله آخر، یعنی اجرای سوله، دانستن این نکات و رعایت آن ها است. در این مقاله با نکات اجرایی سوله آشنا می شوید. در ادامه این مقاله به سوالاتی که ممکن است برای شما مخاطبان گرامی پیش بیاید پاسخ خواهیم داد اما پیش از پرداختن به آن، عنوان سوال های احتمالی را بر می شماریم تا شما به صورت هدفمند مقاله پیش رویتان را دنبال نمایید.

  • نکات اجرایی سوله چه مواردی هستند؟
  • نکات اجرایی مهم در ساخت سوله سبک و سنگین چیست؟

با ما همراه باشید تا پاسخ هریک از این سوال ها را بیابید و بتوانید پس از به انتها رساندن این مقاله اطلاعات و آگاهی خود را در زمینه نکات اجرایی سوله ارتقا دهید.

نکات اجرایی سوله چه مواردی هستند؟

پس از بررسی مکان مورد نظر جهت ساخت سوله و همچنین طراحی اولیه سوله نوبت ساخت سوله و اجرای آن فرا می رسد. در اجرای سوله ها نکات و دستورالعمل ها وجود دارد که با رعایت آنها باعث ایجاد هزینه‌های مقرون به صرفه و بهره وری هر چه بیشتر از سازه می شود.

نکات اجرایی سوله چه مواردی هستند؟ 

چند نمونه از نکات اجرایی سوله عبارتند از:

  1. نکته ای که در خصوص تدارکات و خرده فروشی برای همه شرکت ها بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و از اهمیت بالایی برخوردار است این است که هر چه سریعتر سرمایه گذاری آنها باز گردد به عبارتی دیگر بازگشت سرمایه گذاری در بازه زمانی کوتاه‌تری رخ دهد. شاید این مسئله دور از ذهن باشد اما واقعیت این است که این موضوع از جنبه های مختلفی طراحی سوله را تحت تاثیر مستقیم خود قرار می‌دهد.
  2. نکته دیگر که برای سوله سازان به شدت حائز اهمیت است این است که سازه هایی از جنس فلز را می توان به سادگی تغییر و گسترش داد یا آنها را تقویت کرد. این موضوع نیز تحت عنوان سازگاری و انعطاف پذیری از سطح اهمیت بالایی برخوردار است.
  3. همانطور که میدانید مسئولیت نگهداری و تعمیر سوله ها برعهده شرکت سازنده آن می باشد لذا راهکار موثری که در این خصوص وجود دارد این است که شرکت های سازنده از موادی با درجه کیفی بالا و طول عمری طولانی تر استفاده نمایند تا از این طریق موجب کاهش هزینه های زائد و جانبی در زمینه نگهداری و تعمیر شوند.
  4. آخرین نکته از نکات اجرایی سوله که جزء مهمترین نکات در زمینه ساخت و ساز سوله است این است که برای صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه های مربوطه از مواد و مصالح قابل بازیافتی مثل فولاد استفاده کنند. استفاده از فولاد یکی از ارکان اصلی ساخت و ساز سوله است چرا که جزء معدود مصالحی است که بدون اینکه افت کیفیت و مقاومت پیدا کند می تواند به سادگی بازیافت شود

نکات اجرایی مهم در ساخت سوله سبک و سنگین 

نکات اجرایی مهم در ساخت سوله سبک و سنگین

همانطور که مطلع هستید عمده ترین کاربرد سوله های سبک و سنگین در زمینه ایجاد و ساخت سالنهای ورزشی و صنعتی است. طراحی سوله های سبک و سنگین مهمترین مرحله پیش از اجرای سوله است که توسط متخصصین در شرکت و همچنین با استفاده از نرم افزارهای خاصی صورت می گیرد. پس از پشت سر نهادن مرحله حساس و مهم طراحی سوله های سبک و سنگین نوبت به اجرا و نصب پروژه میرسد.

نکات اجرایی مهم در ساخت سوله سبک و سنگین به ترتیب زیر است:

  1. مرحله اول بازدید و بررسی زمینی است که قرار است سوله مد نظر در آنجا اجرا شود. طی این مرحله طراحان و مهندسان شرکت نقش ویژه‌ای را دارد چرا که پس از بازدید از مکان پروژه مواردی زیست محیطی مانند میزان تراکم خاک و جنس آن را به طور تخصصی و دقیق مورد بررسی قرار می‌دهند تا متناسب با شرایط موجود اقدام به طراحی نقشه مد نظر نمایند.
  2. مرحله دوم در خصوص نکات اجرائی مهم در ساخت سوله سبک و سنگین این است که پس از بررسی شرایط اولیه طراحان مهندسان شرکت با استفاده از نرم‌افزارهای خاص اقدام به طراحی پروژه می نمایند.
  3. در مرحله سوم شرکت های سازنده سوله متناسب با پیشنهاد های ساختی که دارند اقدام به خرید ورق ها می کنند و در نهایت با توجه به طراحی که در مرحله دوم انجام شد این ورق ها برش میخورند و عملیات سوراخکاری را روی آنها انجام می دهند.
  4. در مرحله چهارم سایر عملیات های تکمیلی مانند جوشکاری صفحات و رنگ کاری دو لایه روی ورقه ها صورت می گیرد.

نکات اجرایی مهم در ساخت سوله سبک و سنگین 

توجه داشته باشید در طی انجام این مراحل زمینی که برای ساخت پروژه انتخاب شده است را طی مراحلی مانند خاکبرداری و خاکریزی بتن ریزی و آرماتور بندی برای ساخت سوله های سبک و سنگین آماده می کنند. پس از انجام تمام عملیات و مراحل نامبرده سوله مدنظر توسط تریلی را به زمینه از پیش آماده شده حمل می کنند و با استفاده از دو نیروی انسانی و جرثقیل عملیات نصب آن به اتمام می‌رسد.

متخصصان ما در شهر آهن آماده اند تا صفر تا صد ساخت یک سوله را برای شما به انجام برسانند و مشاوره های لازم را در این مورد به شما بدهند.