تولیدکنندگان فروسیلیس

بعد از اکسیژن، ماده ای که به وفور در طبیعت وجود دارد، سیلیسیم است. سیلیسیم به شکل کوارتز در طبیعت پیدا می شود. امروزه از این عنصر استفاده های گوناگونی در صنعت می شود. یکی از آلیاژ های پرکاربرد سیلیسیم در صنعت، فروسیلیس است. فروسیلیس آمیژانی از سیلیسیم و آهن بوده که با استفاده از روش هایی مثل گرما دادن، یا به وسیله احیاء کردن و همچنین از طریق ذوب کردن سیلیس و سنگ آهن در کوره ها ساخته می شوند. البته این کوره ها به شکل الکتریکی هستند. نسبت ترکیبی این فرو آلیاژ معمولا ده تا نود درصد سیلیسیم و باقی آن آهن است. البته در داخل این ترکیب، موادی نیز وجود دارد که مجموع آن ها کمتر از 5% فروسیلیس را تشکیل می دهند. ماده دیگری هم که در فروسیلیس یافت می شود، کربن است. در مقالات شهرآهن می توانید اطلاعات زیادی در رابطه با قیمت میلگرد امروز و انواع مقاطع فولادی به دست آورید. 

لیست مجتمع های فروسیلیس در ایران

فروسیلیس را در صنایع ریخته گری چدن نیز استفاده می کنند که در این فرایند به شکل عاملی جوانه زا مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع فولاد به عنوان یک عامل افزاینده و اکسیژن زدا به کار می رود و در فرایند ساخت شمش منیزیم هم به صورت ماده اولیه کاربرد دارد.
از این رو شرکت های بسیاری اقدام به تولید و عرضه این فرو آلیاژ کردند و فروسیلیس صنایع فولاد داخل کشور مانند مجتمع فولاد خراسان، ذوب آهن اصفهان، فولاد هرمزگان، کاوه جنوب کیش، مبارکه، خوزستان و…، صنایع ریخته گری ایران مانند تراکتورسازی ایران، فولادین ذوب آمل، ایران خودرو و…، تولید کنندگان فرومولیبدن مانند شرکت فنی و مهندسی توسعه بابکان، فرومولیبدن کویر رفسنجان، فنی مهندسی آلیاژ خاتون و… را تامین نموده اند.
در این بخش سه مجتمع فروسیلیس را در ایران را نام می بریم:

  • مجتمع فروسیلیس (فروسیلیسیم) غرب پارس
  • کارخانه شمش منیزیم و فروسیلیس شهرستان گناباد
  • مجتمع صنایع فرو آلیاژ

لیست مجتمع های فروسیلیس در ایران

تولید کنندگان فروسیلیس

در این بخش 22 شرکت تولید کننده فروسیلیس را به شما معرفی می کنیم:

  1. افزودنی های صنعتی در شهر آبادان
  2. اکسید آلومینیوم در شهر ایذه
  3. آلیاژ سازان در اشتهارد
  4. آلیاژ گستر در هامون
  5. آلیاژ های نشکن ساز
  6. آهن و سیلیس آذرخش
  7. پارس فرارون
  8. پتروکک ایرانیان
  9. فرو آلیاژ اکسین
  10. فرو آلیاژ ایران
  11. فرو آلیاژ تام
  12. فرو آلیاژ شادگان
  13. فرو آلیاژ کاویان
  14. فروسیلیس ایران
  15. فرو سیلیسیم خمین
  16. فرو سیلیس غرب پارس
  17. کار آفرینان صنعت ذوب فلزات
  18. کربور سیلیسیم و اکسید آلومینیوم
  19. پیشرو ذوب آتور
  20. پارت گوال
  21. ماهان آلیاژ پارس
  22. آلیاژ صنعت امید سپاهان

در انتها قصد داریم یکی از معتبرترین مجموعه ها را جهت خریداری این فرو آلیاژ به شما معرفی کنیم. فروشگاه خرید و فروش آهن آلات شهر آهن یکی از بهترین مجموعه ها بوده و شما می توانید جهت خرید فروسیلیس و یا کسب اطلاعات در رابطه با قیمت میلگرد زاگرس، خم کاری میلگرد و ... به ما مراجعه کنید و بهترین محصول را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تهیه نمایید. همچنین می توانید قیمت فروسیلیس را به صورت روزانه مشاهده کنید و در هر زمانی که خواستید این محصول را سفارش دهید.

دیدگاه‌ها  
با عرض سلام خواهان فروسلیس صادراتی هستم