شرکت فروسیلیس خمین

در دهه شصت شمسی اولین کارخانه‌های تولید فروسیلییسیم در ایران تاسیس شدند. این ماده بسیار مهم نقش پررنگی در صنایع فولاد و متالوژی دارد. درحال حاضر چندین کارخانه بزرگ تولید فروسیلیسیم در ایران مشغول به فعالیت‌اند که توانسته‌اند بخش عظیمی از نیاز داخلی را رفع کنند و حتی بخشی از تولیدات خود را به بازار‌های خارجی صاد کنند. کارخانه‌هایی مثل ملایر، فروسیلیس ایران و .... جز کارخانه‌های بسیار بزرگ تولیدکننده فروسیلیسیوم هستند. کمتر از ده سال است که به جمع این کارخانه‌ها، کارخانه تولید فروسیلیس خمین هم اضافه شده است. ما در این مقاله از شهرآهن قصد داریم این کارخانه را معرفی و پیرامون حضور آن در سازمان بورس نیز توضیحاتی ارائه دهیم.

معرفی شرکت فروسیلیس خمین

شرکت فروسیلیسیوم خمین در حوزه هایی مانند صنعت و معدن، خرید و فروش انواع فروآلیاژها، اکتشاف و استخراج از معادن و نظارت بر عملکرد عملیات های حفاری، خدمات مهندسی و آزمایشگاهی، خرید و فروش انواع مواد معدنی و فرآورده‌های فولادی، تعمیر انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین فعالیت‌های گسترده‌ای دارد. این شرکت در شهرک صنعتی خمین واقع است و در سال 93 با راه اندازی خطوط تولید فروسیلیسیوم توانسته جایگاه بسیار خوبی در صنعت فولادی کشور برای خود بسازد. این شرکت مساحتی با متراژ 135 هزار مترمربع دارد. زمین این کارخانه ظرفیت گسترش و راه‌اندازی حداقل 3 طرح صنعتی را دارد. این شرکت در ابتدا، کار خود را با تولید فروسیلیسیوم با ظرفیت اسمی 12 هزار تن آغاز کرد و به مرور با راه‌اندازی خط تولید پودر میکروسیلیکا با ظرفیت تولید 4 هزار تن در سال، توانست تنوع تولیدات خود را افزایش بدهد. شرکت فروسیلیسیوم خمین به لطف تلاش و دانش نیروهایش، توانست در سال 96 برگزیده صنایع فولادی و معدنی استان مرکزی شود. اهداف بلند مدت و میان مدت این شرکت شامل دستیابی به ظرفیت تولید حداقل دو برابر ظرفیت تولید موجود، تامین نیاز حدود 70 درصد صنایع فولاد داخلی به فروسیلیسیوم، افزایش سهم شرکت در صادرات فروسیلیسیوم به کشورهای خاورمیانه به خصوص ترکیه و درنهایت افزایش اشتغال زایی و استخدام نیروها به شکل مستقیم و غیرمستقیم است.

فروسیلیسیوم خمین در فرابورس

شرکت فروسیلیسیوم خمین شرکت فروسیلیسیوم خمین در پایان سال 99 در سازمان بورس درج نماد شد. این شرکت در نهایت تحت نماد فروس در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه شد همچنین به دلیل تولید فروسیلیسیوم و نقشی که در صنایع فولادی و متالوژی دارد در بخش فلزات اساسی قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که فروسیلیسیوم خمین در بخش فلزات اساسی، هم گروه نمادهای فملی، فولاد، فارس، فاسمین، فرزین، ذوب، فخوز، فجر، فروی و ... است. بررسی نمودار قیمتی کارخانه فروسیلیسیوم خمین در سال 1400 اطلاعات بسیار دقیقی درباره‌ صعود و نزول قیمتی سهام این شرکت به ما خواهد داد. این شرکت در سال 1400 توانسته است رشد بسیار خوبی را در قیمت هر سهم خود نصیب سهامداران بکند گرچه در حال حاضر در اصلاح و استراحت قیمتی به سر می‌برد اما در آینده نزدیک نوید صعودی بسیار خوب را به سهامدارنش می‌دهد.