وزن قوطی 40*80

وزن قوطی 40*80 بر اساس فاکتورهای خاصی از جمله ضخامت محصول، طول و عرض آن محاسبه می‌شود. به طور کلی وزن مقاطع و محصولات فولادی تاثیر قابل توجهی روی قیمت نهایی آن‌ها دارد. بنابراین بهتر است که پس از خرید پروفیل وزن آن را با کمک فرمول‌های ساده‌ای که وجود دارد، بدست آورید. این کار کمک می‌کند که از اصل بودن کالای تحویل گرفته شده مطمئن شوید. همچنین در این خصوص می‌توانید از پیش از خرید قوطی پروفیل از کارشناسان فروش شهر آهن کمک بگیرید.  

گاهی اوقات دسترسی به جداول وزنی مقاطع فولادی میسر نیست که در این شرایط می‌توان از محاسبه آنلاین وزن پروفیل بهره برد. در این مقاله فرمول محاسبه وزن قوطی در سایزهای مختلف از جمله 40*80 ارائه شده است.

جدول وزن قوطی 40*80

محاسبه وزن قوطی پروفیل در هر سایز و ضخامتی با توجه به کاربرد گسترده آن در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی اهمیت بسیار دارد. این مسئله به ویژه در مورد وزن قوطی‌های 40*80 بسیار مهم است؛ زیرا این ابعاد یکی از رایج‌ترین نوع قوطی پروفیل شمرده می‌شود. به همین دلیل پروفیل‌های 40*80 بر اساس نوع مصرف و کاربردشان در ضخامت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌گردند.

وزن این نوع قوطی نیز بسته به طول و ضخامت آن متغیر است و در هنگام محاسبه آن باید به این موضوع توجه کنید. وزن قوطی 40*80 در ضخامت‌های متنوع در جدول زیر ارائه شده است:

 

جدول وزن قوطی‌های 40*80

طول

عرض

ضخامت

وزن هر متر( کیلوگرم/ متر)

80

40

1.5

2.82

80

40

2

3.74

80

40

2.5

4.63

80

40

3

5.54

80

40

3.5

6.45

80

40

4

7.32

 

فرمول محاسبه وزن قوطی 40*80

جدول ارائه شده در بخش قبل برای محاسبه وزن قوطی‌هایی در ضخامت‌های مشخص کاربردی است. اما برای بدست آوردن وزن قوطی‌های پروفیل با ضخامت‌ها یا ابعاد دیگر می‌توان از فرمول زیر استفاده کرد:

وزن هر شاخه قوطی (کیلوگرم) = (چگالی فولاد * طول شاخه * ضخامت * 2 * ( طول+ عرض)) /1000

سه پارامتر اصلی موجود در این فرمول شامل طول، عرض و ضخامت بر حسب میلی‌متر هستند. در صورتی که طول شاخه قوطی را باید بر حسب متر در نظر بگیرید. همچنین چگالی فولاد نیز برای محاسبه وزن قوطی 40*80 برابر با 7.8 کیلوگرم بر سانتی‌متر مکعب است.

طول هر شاخه از قوطی پروفیل 80 در 40 برابر با شش متر است و وزن آن در هر شاخه نیز معادل 23 کیلوگرم است.

 فرمول محاسبه وزن قوطی 40*80

مشاهده قیمت و خرید انواع قوطی 40*80

قوطی پروفیل 80 در 40 یکی از پروفیل‌های پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی به حساب می‌آید که استحکام خوبی دارد. این محصولات بر اساس استاندارد DIN 2395 آلمان و جدول اشتال مقاطع فولادی دارای 3.783 کیلوگرم وزن در هر متر این محصول هستند. البته این عدد ممکن است که با توجه به میزان آلیاژ آهن مورد استفاده در ساخت این قوطی‌ها متغیر باشد. اما به یاد داشته باشید که وزن این مقطع فولادی نباید از وزن ارائه شده در جدول اشتال کمتر باشد.

وزن این نوع پروفیل‌ها پیش از تحویل بار به مشتری با استفاده از باسکول‌های بزرگی اندازه‌گیری شده و در بارنامه قید می‌شود. بنابراین شما وزن کالای خریداری شده را می‌توانید با استفاده از فرمول معرفی شده در این مقاله محاسبه کرده و آن را با وزن نوشته شده در بارنامه مقایسه کنید.

یکی از راه‌های آگاهی از قیمت پروفیل 40*80 مراجعه به وب‌سایت شهرآهن است. همکاران ما شرایطی را فراهم کرده اند که پس از مشاهده قیمت ضخامت‌های مختلف قوطی پروفیل سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل تعیین شده تحویل بگیرید.

کارشناسان ما در شرکت شهرآهن به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره انواع مقاطع فولادی و نحوه خرید آن‌ها به شما مشتریان گرامی هستند.

دیدگاه‌ها  
سلام شما برای وزن قوطی 40*80 یک فرمول قرار دادید. حالا باید چگالی را به صورت رند در اعداد محاسبه کرد که عدد رندی باشد تا نه با همان 7.8 محاسبه کنیم؟
سلام بر شما جدولی که ارائه شده است چگالی فولاد را برابر با 7.86 در نظر گرفته است و اگر نیاز به دقت زیاد و محاسبه دقیق باشد باید این عدد را در نظر گرفت.
سلام قیمت قوطی 40*80 با وزن های مختلف را کجا می تونم ببینم و آیا این قیمت ها به روز هستش یا نه؟ ممنون میشم پاسخ دهید.
سلام و درود بر شما بله در قسمت محصولات جستجو کنید تمام قوطی های 40*80 به شما نمایش داده می شوند و تمام قیمت های آن ها دقیق و روزانه تعیین می شود.

سوالات متداول وزن قوطی 40*80

چرا اطلاع و محاسبه وزن قوطی ۴۰*۸۰ اهمیت دارد؟

اطلاع و محاسبه وزن قوطی 40*80 با توجه به دلایل زیر اهمیت دارد.

برنامه‌ریزی بودجه: با داشتن اطلاعات دقیق درباره وزن قوطی 40*80، می‌توانید بهترین برآوردی از هزینه‌ها و بودجه مورد نیاز برای خرید داشته باشید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بتوانید بودجه‌ای مناسب برای این بخش از پروژه‌تان در نظر بگیرید، در نتیجه از مدیریت مالی بهتری برخوردار شوید.

تحمل بار: وزن قوطی 40*80 تاثیر مستقیمی بر تحمل بار و پایداری قوطی‌ها در پروژه دارد. با داشتن اطلاعات دقیق درباره وزن، می‌توانید از مواد با قدرت کافی استفاده کنید و از پارامترهای ایمنی لازم برای پروژه اطمینان حاصل کنید.

حمل و نقل: اگر قصد دارید قوطی‌ها را به محل پروژه انتقال دهید، داشتن اطلاعات دقیق درباره وزن قوطی 40*80 به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی مناسبی برای حمل و نقل آن ها داشته باشید. 

محاسبه تحمل سازه: در صورت استفاده از قوطی‌ها در سازه‌ها، اطلاعات وزن آن ها به مهندسان و طراحان سازه کمک می‌کند تا بتوانند تحمل و استحکام سازه را به درستی محاسبه کنند و از پروژه ایمن و پایداری راه‌اندازی کنند.

به طور کلی داشتن اطلاعات دقیق و محاسبه صحیح وزن قوطی 40*80 برای برنامه‌ریزی، ایمنی، مدیریت مالی و بهره‌وری بیشتر در پروژه‌های مرتبط با قوطی‌ها اهمیت دارد.

آیا علاوه بر ضخامت قوطی 40*80 وزن آن با سایر ویژگی‌های فنی قوطی تغییر می کند؟

با توجه به این که ضخامت قوطی 40*80 از عوامل مهمی است که بر وزن آن تاثیر می‌گذارد، به این صورت که با افزایش ضخامت قوطی وزن آن نیز افزایش می‌یابد و برعکس با کاهش ضخامت قوطی، وزن آن کاهش می‌یابد، نوع مصالح استفاده شده نیز برای ساخت قوطی بر وزن آن تاثیر دارد. مصالح متفاوت از جمله فلزات با کیفیت های گوناگون، می‌توانند به وزن قوطی تغییر مختصری بدهند.

قوطی 40*80 با وزن های مختلف چه کاربردهایی دارد؟

قوطی 40*80 بسته به اندازه و وزنی که دارد در صنایع گوناگونی چون خودروسازی, ساختمان سازی، تولید انواع صندلی و میز، ساخت انواع چهارچوب ها مخصوصا چهارچوب های درب و پنجره های ساختمان، ساخت انواع کرکره های فروشگاه ها، تولید انواع نرده های کنار خیابان ها, راه پله ها و… کاربرد دارد.