وزن قوطی 40*60

قوطی‌های پروفیل برای ساخت اسکلت‌های فلزی سازه‌ها و ماشین‌آلات غول پیکری همچون جرثقیل‌های بلند مرتبه بکار می‌روند. در واقع این مقاطع فولادی به دلیل استحکام بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه به جای محصولاتی همچون تیرآهن، نبشی و ناودانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین انواع مختلف قوطی پروفیل تاثیر بسزایی در افزایش استحکام و سبک‌تر شدن سازه ایفا می‌کنند. قوطی‌های پروفیل به دلیل کاربرد گسترده خود در ابعاد مختلف و با دو سطح مقطع مربعی و مستطیلی تولید و روانه بازار می‌شوند. شهرآهن در تلاش است که با ارائه جدول وزن قوطی 40*60 به شما کمک نماید که در هنگام خرید این محصول از کیفیت آن مطمئن شوید. همچنین در ادامه فرمول محاسبه وزن قوطی پروفیل در سایزهای مختلف آورده شده است. 

جدول وزن قوطی 40*60

قوطی‌هایی با سطح مقطع مستطیل شکل کاربرد زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله ساختمان‌سازی دارند. این نوع آهن‌آلات با طول و عرض متفاوتی تولید می‌شوند و ارائه ضخامت‌های متنوع نیز از دیگر ویژگی‌های آن‌ها به شمار می‌رود. در واقع تفاوت در طول، عرض و ضخامت قوطی‌های پروفیل 60 در 40 باعث افزایش یا کاهش وزن این محصولات می‌گردد. وزن قوطی نیز خود عاملی موثر در قیمت نهایی خرید قوطی پروفیل است که باید به آن توجه کنید. جدول زیر وزن قوطی 40*60 را در ضخامت‌های مختلف نشان می‌دهد.

وزن قوطی مستطیل 60 در 40

ضخامت (میلیمتر)

سایز قوطی (میلیمتر)

وزن (کیلوگرم/ متر)

1.5

40*60

2.33

2

40*60

3.11

2.5

40*60

3.84

3

40*60

4.62

3.5

40*60

5.33

4

40*60

6.06

 

به یاد داشته باشید که قوطی‌های پروفیل از جمله قوطی 60 در 40 به دلیل استحکام بالا نسبت به سایر مقاطع فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع قوطی با ضخامت 2.5 میلیمتر بر طبق استاندارد DIN 2395 آلمان و جدول وزنی اشتال مقاطع فولادی وزنی برابر با 3.84 کیلوگرم در هر متر طول آن دارد. البته دقت داشته باشید که امکان وجود تفاوت اندک در میزان وزن این نوع قوطی وجود دارد و آن هم به دلیل آلیاژ آهن بکار رفته در ساخت آن است.

کارخانجات مختلف معمولا طول هر شاخه از پروفیل 60 در 40 را معادل شش متر در نظر می‌گیرند که هر شاخه وزنی برابر با 24 کیلوگرم دارد. پیشنهاد شهرآهن به شما این است که پس از خریداری قوطی‌های پروفیل خود نسبت به محاسبه وزن آن‌ها با توجه به جدول‌های ارائه شده یا فرمول‌های موجود اقدام کرده و سپس آن را با وزن اندازه‌گیری شده توسط باسکول مقایسه کنید.

فرمول محاسبه وزن قوطی 40*60

برای آگاهی از وزن قوطی پروفیل 40*60 مورد نظر خود می‌توانید از جدول بخش قبل استفاده کنید. همچنین یکی دیگر از راه‌های محاسبه وزن قوطی 40*60 استفاده از نرم‌افزارهای آنلاین مخصوص این کار است. اما اگر به هر دلیلی دسترسی به اینترنت نداشتید، می‌توانید از فرمول ساده زیر برای بدست آوردن وزن قوطی پروفیل در سایزهای مختلف بهره ببرید:

وزن قوطی( کیلوگرم)= ( چگالی آهن* عرض قوطی* طول قوطی* ضخامت پروفیل)/ 1000

فرمول محاسبه وزن قوطی 40*60 

برای استفاده از این فرمول می‌توانید با کمک یک کولیس و متر طول و عرض و ضخامت قوطی پروفیل را اندازه‌گیری کرده و در فرمول جایگذاری کنید. لازم به ذکر است که طول و عرض قوطی بر حسب سانتی‌متر است، در حالی که ضخامت بر اساس میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود. همچنین میزان چگالی آهن را باید 7.86 در نظر گرفت.

این فرمول برای محاسبه وزن قوطی‌های پروفیلی با ابعاد خاص نیز بکار می‌رود. بنابراین اگر ابعاد قوطی پروفیل مورد نظر خود را در جدول‌های وزنی قوطی‌های مستطیل نیافتید، از این طریق نسبت به محاسبه وزن آن اقدام کنید.

بدست آوردن وزن قوطی پروفیل از طریق روش‌های ذکر شده به خصوص مراجعه به جدول وزنی قوطی پروفیل بسیار راحت است. آگاهی از میزان وزن این محصولات خیال شما را بابت خرید محصولی با کیفیت و استاندارد راحت می‌کند. اما عوامل دیگری مانند قیمت آهن را نیز نباید در هنگام خرید قوطی پروفیل نادیده گرفت.