وزن قوطی 30 در 60

قوطی‌های پروفیل قوطی‌هایی با طول زیاد هستند که سطح مقطعی مربعی یا مستطیلی به صورت توخالی دارند. این محصولات فولادی اکثر در صنایع خودروسازی و ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بکار بردن قوطی در ساخت سازه‌های فلزی موجب سبک‌تر شدن سازه می‌شود. بنابراین از آنجایی که این نوع آهن‌آلات کاربرد زیادی دارند، محاسبه وزن قوطی پروفیل در سایزهای مختلف بسیار مهم است. در این مطلب از وب‌سایت شهرآهن فرمول محاسبه وزن قوطی 30 در 60 بیان شده است.

جدول وزن قوطی 60*30

قوطی مستطیل کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد و جایگزینی مناسب برای مقاطع فولادی نظیر تیرآهن، ناودانی و نبشی به شمار می‌رود. بخش‌های درونی و بیرونی این محصولات فولادی با استفاده از روکش روغنی ضد زنگ پوشانده می‌گردند. از دیگر ویژگی‌های این محصولات می‌توان به استحکام بالا، مقاومت زیاد در برابر فشار و قیمت مناسب اشاره کرد. به همین دلیل از این نوع پروفیل برای ساخت سازه‌های فلزی و ماشین‌آلات عظیم استفاده می‌شود.

جدول وزن قوطی 60*30 

قوطی‌های مستطیلی برای جوشکاری یا اتصال به حداقل میزان آماده‌سازی لبه‌ها نیاز دارند. بنابراین این محصولات علاوه بر بیشتر کردن استحکام سازه از نظر افزایش زیبایی آن نیز انتخاب مناسبی به شمار می‌روند. انواع قوطی پروفیل مستطیلی با طول و عرض متفاوت و در ضخامت‌های متنوع تولید و به بازار عرضه می‌گردند. این عوامل یعنی طول، عرض و ضخامت از جمله فاکتورهایی هستند که وزن محصول را تغییر می‌دهند.

در این بخش از مقاله محاسبه وزن قوطی 30 در 60 جدول مربوط به مشخصات این محصول ارائه شده است.

جدول وزن قوطی مستطیل 30 در 60

ضخامت( میلیمتر)

سایز قوطی( میلیمتر)

وزن( کیلوگرم/  متر)

1.5

60*30

2.12

2

60*30

2.81

2.5

60*30

3.47

3

60*30

4.25

3.5

60*30

4.78

 

البته اگر پروفیل خریداری شده شما ابعاد سفارشی دارد یا وزن آن در جدول بالا نیست، می‌توانید وزن آن را با یک فرمول ساده بدست آورید. همچنین از آنجایی که وزن پروفیل عاملی موثر در تعیین قیمت نهایی محصول است، باید پس از خرید نسبت به اندازه‌گیری وزن آن مبادرت ورزید.

فرمول محاسبه وزن قوطی 60*30

وزن قوطی 30 در 60 را نیز مانند سایر انواع قوطی از جمله قوطی 40*40 می‌توانید از طریق فرمول زیر محاسبه کنید:

وزن قوطی( کیلوگرم)= (( طول قوطی* عرض قوطی) *2) *ضخامت قوطی* وزن مخصوص قوطی یا چگالی

فرمول محاسبه وزن قوطی 60*30 

لازم به ذکر است که سه پارامتر طول، عرض و ضخامت بر حسب میلیمتر اندازه‌گیری می‌شوند. این در حالی است که وزن مخصوص قوطی بر اساس چگالی 7.86 محاسبه می‌گردد. به یاد داشته باشید که عدد محاسبه شده از این فرمول تقریبی است. اگر وزن قوطی خریداری شده خود را با این فرمول بدست آوردید، آن را با وزن نشان داده شده در فاکتور مقایسه کنید. در صورتی که میزان بدست آمده به وزن واقعی محصول نزدیک بود، این به معنی کیفیت بالای قوطی خریداری شده است. در غیر این صورت پروفیلی که خریده‌اید، کیفیت پایینی دارد و لازم است که آن را به فروشنده عودت دهید.

یادگیری این فرمول و آشنایی با آن به همه افراد فعال در فعالیت‌های مرتبط با آهن‌آلات توصیه می‌شود. البته برخی از وب‌سایت‌ها نیز از جمله شهرآهن در رابطه با محاسبه وزن انواع قوطی پروفیل به شما مشتریان گرامی یاری می‌رسانند. در این شرایط تنها کافی است که مشخصات قوطی مورد نظر خود را به کارشناسان شهرآهن بیان کنید. همکاران ما به صورت آنلاین و در ظرف چند ثانیه وزن قوطی پروفیل مورد درخواست شما را محاسبه کرده و در اختیار شما قرار می‌دهند. 

همچنین شما می‌توانید برای خرید قوطی پروفیل در سایزهای مختلف به سایت شهرآهن مراجعه کنید. این مجموعه یکی از نمایندگی‌های اصلی فروش انواع مقاطع فولادی در ایران است که محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب را به شما مشتریان گرامی عرضه می‌نماید.