وزن قوطی 2*2 شش متری

قوطی پروفیل کاربردهای زیادی دارد، به طوری که این محصول علاوه بر استفاده در بخش صنعت و ساختمان‌سازی در زندگی روزمره انسان‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنها کافی است که نگاهی به نرده‌های راه پله یا تراس خانه خود بیاندازید و مشاهده کنید که همه این وسایل از پروفیل ساخته شده‌اند. یکی از نکات مهم در هنگام خرید قوطی پروفیل فولادی کیفیت و استاندارد بودن آن است. در واقع اگر وزن این محصول به وزن استاندارد جدول اشتال نزدیک‌تر باشد، کیفیت آن بالاتر است که این امر خود روی قیمت قوطی تاثیر دارد. اما این به این معنی نیست که همیشه پروفیل با وزن بالا مناسب است، بلکه باید بر اساس نوع کاربرد خود پروفیل سبک یا سنگین را انتخاب کنید. در این مطلب درباره وزن قوطی 2*2 شش متری اطلاعاتی را بدست خواهید آورد. با شهر آهن همراه باشید.

 

وزن قوطی 2*2

پروفیل‌هایی که در کارخانه تولید می‌شوند، به اشکال مربع و مستطیل و تحت نام قوطی روانه بازار می‌گردند. ضخامت این قوطی‌های فولادی بین 1.5 تا 8 میلیمتر متغیر است و وزن این محصولات بر اساس فاکتورهای خاصی ازجمله ضخامت، طول و نوع ساختار محصول محاسبه می شود.

 هر یک از این موارد روی کاهش یا افزایش وزن قوطی تاثیر دارند، به طوری که افزایش ضخامت قوطی باعث بیشتر شدن وزن آن می‌شود. آهن یکی از مواد اولیه‌ای است که در ساخت قوطی پروفیل به‌کار می‌رود. این ماده یکی از عناصر طبیعی سنگین است که از معادل سنگ آهن استخراج می‌شود. می‌توان وزن پروفیل‌های مختلف را با توجه به چگالی و جرم عنصر آهن محاسبه کرد که وزن دقیق آن بر اساس فرمول‌های ریاضی قابل اندازه‌گیری است.

شما می‌توانید برای محاسبه وزن قوطی 2*2 شش متری به صورت دستی از فرمول زیر استفاده کنید:

وزن قوطی پروفیل( کیلوگرم)=  تعداد* طول قوطی( متر)* وزن مخصوص قوطی یا چگالی ( کیلوگرم/ متر).

از فرمول بالا برای محاسبه وزن پروفیل نبشی دوطرف مساوی، پروفیل نبشی با لبه‌های نامساوی و سپری نیز استفاده می‌شود. همچنین وزن قوطی چهارگوش نیز با کمک این فرمول قابل محاسبه است. لازم به ذکر است که این روش عددی تقریبی از وزن قوطی پروفیل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر عدد بدست آمده از این فرمول به میزان نشان داده شده روی باسکول نزدیک باشد، یعنی کیفیت قوطی پروفیل خوب است. این در حالی است که وجود تفاوت زیاد بین این دو عدد نشان‌دهنده کیفیت پایین پروفیل است که در این شرایط می‌توانید محصول خریداری شده را به فروشنده بازگردانید.

وزن قوطی 2*2

وزن قوطی 2*2 شش متری سبک

یکی از فاکتورهای مهمی که در زمان خرید پروفیل باید به آن توجه کنید، وزن این محصول است. وزن پروفیل 2*2 یا هر سایز دیگری با توجه به ضخامت قوطی مورد نظر محاسبه می‌شود. برای این منظور باید طول و عرض پروفیل را در فرمول محاسبه وزن قرار داده و این معیار را بر حسب ضخامت قوطی بدست آورد. بدین ترتیب وزن این محصول در شرکت‌های مختلف یکسان است؛ از این رو به راحتی می‌توانید قیمت تمام شده آن را در این شرکت‌ها با یکدیگر مقایسه کنید.

وزن قوطی 2*2 شش متری سبک

وزن قوطی‌های پروفیل 2*2 در ضخامت‌های مختلف در جدول زیر ارائه شده است.

ردیفضخامت (میلی‌متنر) سایز قوطی ( میلی‌متر) وزن ( کیلوگرم/  متر)
 1 1  20*20  0/62
 2  1/25 20*20  0/75
 3  1/5  20*20   0/91
 4  2  20*20   1/18

با توجه به اطلاعات درج شده در جدول بالا و فرمول ارائه شده در بخش قبلی وزن قوطی 2*2 شش متری حدود 0.455 کیلوگرم است.

شرکت شهرآهن یکی از نمایندگی‌های معتبر در زمینه فروش فولاد و صادرات میلگرد در ایران شناخته می‌شود. وزن قوطی پروفیل در ضخامت‌های مختلف را می‌توانید در سایت شهرآهن مشاهده کنید. برای استعلام قیمت قوطی پروفیل می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از قیمت‌های دقیق و به روز مطمئن شوید.