قیمت رول فرمینگ ورق

فرآیند رول فرمینگ به شکل دهی ورق های فلزی از قبیل آهن، استیل، آلومینیوم و ... گفته میشود. این فرآیند توسط یک سری قالب فرم ( غلطک ) که بر روی شافت هایی که توسط تعدادی یاتاقان ( دروازه ) مهار شده اند انجام میپذیرد. رول فرمینگ به ۲ روش سرد و گرم انجام می پذیرد که روش سرد جهت فرم دهی ورق های با ضخامت پایین و روش گرم جهت فرم دهی ورق های با ضخامت بالا استفاده میشود .

رول فرمینگ سرد یک فرآیند سنتی بوده که هنوز هم به عنوان یک هنر «اسرارآمیز» شناخته می شود. این فرآیند از آن جهت جنبه «اسرارآمیز» به خود گرفته که متغیرهای زیادی در موفقیت آمیز بودن آن نقش دارند؛ از جمله این متغیرها می توان به مواردی مانند خصوصیات دستگاه رول فرمینگ ورق، مهارت طراح ابزار، کیفیت و عملکرد ابزار طراحی شده، مهارت اپراتور، نحوه استقرار ابزار و میزان شکل پذیری نوار ورق اشاره نمود . صنایع به شکل های مختلفی از رول فرمینگ سرد استفاده می کنند. کاربرد این فرایند در صنایع ورق کاری بسیار متنوع است به نحوی که محدوده ای از قطعات با دقت پایین تا قطعات حساس و دقیق را پوشش می دهد.

رول فرمینگ ورق

مزایای رول فرمینگ نسبت به روش های سنتی ( خم کن، پرس برک، نورد و ... )

  1. تولید به روش رول فرمینگ با سرعت بالاتر و بدون نیاز به اپراتور مستقیم انجام میپذیرد.
  2. از نیروی کار تنها جهت بسته بندی و دپوی محصول استفاده میشود. از این رو هزینه های تولید به طور چشمگیری کاهش می یابد. به طور مثال برای تولید مقطعی به شکل نبشی یا ناودانی سرعتی معادل ۶۰ متر بر دقیقه قابل اجرا میباشد که حدودا ۱۰ برابر سرعت تولید به روش دستی میباشد.
  3. از دیگر مزایای تولید به روش رول فرمینگ داشتن محصولی با کیفیت بالا و یکنواخت میباشد.

رول فرمینگ ورق

دستگاه های رول فرمینگ برای فرم دهی به فلزاتی استفاده می شود که دارای طرح خاصی می باشند و به صورت انبوه تولید می شوند. این دستگاه ها در دو ساختار متفاوت یک طبقه و دو طبقه قابل تولید می باشند. این دستگاه ها هیچ آسیبی به ورق های رنگی و یا روکش دار در موقع فرم دهی نمی رسانند. این ماشین آلات قادر به تولید مقاطع پر مصرف نظیر روکش بام ساختمان ها، کرکره، گاردریل و انواع فرم های مختلف با ضخامت ها و عرض های مختلف طبق سفارش مشتری می باشند.

خدمات رول فرمینگ، به صورت هزینه ای ثابت و اندک بر روی ورق های رنگی و ورق های گالوانیزه محاسبه می شوند. برای اطلاع از قیمت ورق رنگی سینوسی، قیمت ورق رنگی شیروانی، قیمت ورق رنگی طرح سفال، قیمت ورق شادولاین به صفحه قیمت ورق رنگی و صفحه قیمت ورق شیروانی مراجعه نمایید.

برای اطلاع از شرایط صادرات به صفحه ی صادرات ورق مراجعه کنید.

تهیه و تنظیم : مهندس علی خالقی